Annet Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Hei, jeg har nettopp kjøpt en ny bærbar (Asus X53E) med Windows 7, og har problemer med å få koblet den til trådløst internett. Det står at den er tilkoblet men at den er koblet til et uidentifisert nettverk og har ingen internett-tilgang. Har kjørt feilsøking, og fikk feilmeldingen: Trådløs nettverkstilkobling har ikke gyldig IP-konfigurasjon. Etter litt googling gikk jeg inn på egenskapene til trådløs nettverkstilkobling, fjernet haken ved IPv6, gikk inn på egenskapene til IPv4 og så at det ikke sto noe i feltet til Standard gateway. Krysset av for Bruk følgende IP-adresse og skrev inn: IP-adresse: 192 168 2 1 Nettverksmaske 255 255 255 0 Standard gateway 192 168 1 1 Krysset av for Bruk følgende DNS-serveradresser og skrev inn: Foretrukket DNS-server: 8 8 8 8 Alternativ DNS-server 8 8 4 4 Nå har feilmeldingen forsvunnet, og feilsøkingen finner ingen feil. Men får fortsatt ikke koblet til trådløst internett. Er ikke sikker på om alle tallene som jeg tastet inn er riktige. Kan det hende det er noe galt med maskinen slik at jeg bør sende den tilbake? Lenke til kommentar
Hole Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Har du skrevet feil her? IP-adresse: 192 168 2 1 Nettverksmaske 255 255 255 0 Standard gateway 192 168 1 1 Dersom gatewayen er 192.168.1.1, netmasken 255.255.255.0 så vil du ikke få kontakt med den når du setter IP 192.168.2.1 Du kan heller prøve 192.168.1.2 Så du har ikke en DHCP-server på routeren som deler ut IP? Lenke til kommentar
Zondra Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Heller prøv å bruke dhcp for å få en ip-adresse automatisk. Lenke til kommentar
Annet Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Du kan heller prøve 192.168.1.2 Nå har jeg prøvd dette men det hjalp ikke. Så du har ikke en DHCP-server på routeren som deler ut IP? Det vet jeg ikke. Har ikke tilgang til routeren for bruker den trådløse forbindelsen til naboen. Med tillatelse fra naboen da. Heller prøv å bruke dhcp for å få en ip-adresse automatisk. Hvordan gjøres dette? Da jeg fikk maskinen var den stilt inn på å motta IP-adresse automatisk. Men da fikk jeg denne feilmeldingen: Trådløs nettverkstilkobling har ikke gyldig IP-konfigurasjon. Lenke til kommentar
Kosepose Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 oppdatert trådløse driveren? Lenke til kommentar
Annet Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 oppdatert trådløse driveren? Nå har jeg prøvd men får det ikke til. Fant en fil som heter win7-9.2.0.113-whql som ser ut til å være nyeste driver til det trådløse nettverkskortet. Men når jeg prøver å installere den kommer det bare beskjed om at den beste driverprogramvaren allerede er installert. Den filen jeg fant skulle være versjon 9.2.0.113 mens den som er på maskinen fra før er 9.0.0.222. Lenke til kommentar
Kosepose Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Avinstaller og installere den nyeste. http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&p=3&s=114&m=X53E&os=&hashedid=n%2fa Der hadde dem 9.0.0.222 driveren. Bare velg hvilket os du kjører på og trykker på fanen wireless. Endret 17. juni 2011 av Kosepose Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Så du har ikke en DHCP-server på routeren som deler ut IP? Det vet jeg ikke. Har ikke tilgang til routeren for bruker den trådløse forbindelsen til naboen. Med tillatelse fra naboen da. Kanskje naboen hadde lagt inn MAC-filtrering på routeren sin slik at ikke hvem som helst kunne bruke nettet? I så fall vil din nye PC også bli blokkert. Hva med kryptering? Har naboen aktivert WPA og har du i så fall all info du trenger for å koble deg til nettet hans? (SSID, kryptonøkkel/passord, ...) Lenke til kommentar
Annet Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Avinstaller og installere den nyeste. http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&p=3&s=114&m=X53E&os=&hashedid=n%2fa Der hadde dem 9.0.0.222 driveren. Bare velg hvilket os du kjører på og trykker på fanen wireless. Nå har jeg avinstallert den gamle driveren og får ikke til å installere den nye. Jeg er dessverre ikke så veldig datakyndig. Når jeg går inn på enhetsbehandling så vises ikke det trådløse nettverkskortet lenger. Og når jeg dobbelklikker på den nye driveren så får jeg denne meldingen: Windows kan ikke åpne mappen. Den komprimerte mappen C:\Users\Anne\Desktop\WLAN_AW_NB037_Win7_32_Win7_64_Z900222BT72045.zip er ugyldig. Hva med kryptering? Har naboen aktivert WPA og har du i så fall all info du trenger for å koble deg til nettet hans? (SSID, kryptonøkkel/passord, ...) Det er ikke noe slikt for det går fint å koble til andre pc-er. Sitter på dette nettet nå med min gamle pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå