Hugo_Hardnuts Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg sier bare at jeg har mer lyst til å se Valve bruke de skarpe hodene sine på å forsøke å sette en ny standard enn å levere forutsigbart og solid innenfor rammene av den gamle. Det kan jeg forsåvidt være enig i, men personlig ønsker jeg meg en avslutning på HL-serien fremfor noe nytt og spennende akkurat nå. Det skal du selvsagt få være uenig i Jeg synes det hadde vært interessant, som et slags første steg, kanskje, om Valve hadde gjort et forsøk på å gjøre Half-Life 3 til blodig alvor i stedet for fjase-sci-fi. Jeg tror også det kunne vært spennende og noe som kunne fungert. Det er i hvert fall ikke humoren som gjør at jeg vender tilbake til HL-serien, så jeg tror de kunne klart seg uten denne. Nå husker jeg kanskje feil, men sitter også igjen med det inntrykke av at Episode 1 og 2 var en del mørkere enn HL2? Half-Life 2 var slett ikke banebrytende med bruken av fysikk; spill som Trespasser fra 1998 var langt tidligere ute, og mer konsistent i sin fysikalitet. Half-Life 2 var derimot knallsolid hva gjelder å gjøre dette mer brukervennlig, med gravitasjonsgeværet som det åpenbare eksempelet. Didn't know that. Men brukte man også fysikken aktivt som spiller i Trespasser, slik som i HL2, eller var det mer ragdoll og objekter som kunne falle, slik som i Max Payne 2? Jeg skrev ikke noe sted at FarCry 2 var først ute, jeg skrev bare at jeg synes tilnærminga der virker som den kan være med på å dytte Valves spilldesignrammeverk videre fra den polerte berg-og-dal-banen de har nær perfeksjonert. (...) Alt jeg sier er at det kanskje er å kaste bort det som later til å være industriens beste hoder om man velger å fortsette å lage spill på nøyaktig samme mal. Jeg er i grunnen enig med deg her, men viser til det jeg skrev først i dette innlegget Lenke til kommentar
big_glasses Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Jeg hadde regnet med Valve ville evt. presentere Half-Life 3 på E3 dersom det skulle komme i år, men nå har jeg god tro på at det kommer på Gamescom. Like etter E3 kom det jo store rykter rundt Half-Life 3 på Steam-forumet som dere sikkert har fått med dere. Når da Valve bare en uke senere annonserer sin ankomst til neste store spillmesse er det jo naturlig å håpe. Jeg tror Valve ble litt stresset etter "avsløringene" og vil komme med info nå i August rundt Half-Life 3/Episode 3. Half-Life serien er for øvrig sammen med Mafia-spillene det beste jeg har vært borti, så er vrient å vente stort lenger! Er kanskje litt optimistisk, men det får være Valve kommer alltid (inntil det kommer) til å ha rykter gående om at "nå får vi høre om HL3". Husker du de tre store tingene som skulle presenteres før året var omme (2010)? Vel, alle antok HL3 til å være en av de. Noe som ikke skjedde. Trodde det var 1 år fra ca. midten av 2010. men er alle overraskelsene "vist" frem? Trodde bare to var vist frem... Portal 2 til PS3, med Steamworks støtte, og steam støtte for MAC... Tror et av de blir Steam støtte for Linux som blir vist frem... og håper på HL (ep?)3 Edit: Skriveleif Endret 21. juni 2011 av Deadhound Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg synes det hadde vært interessant, som et slags første steg, kanskje, om Valve hadde gjort et forsøk på å gjøre Half-Life 3 til blodig alvor i stedet for fjase-sci-fi. Jeg tror også det kunne vært spennende og noe som kunne fungert. Det er i hvert fall ikke humoren som gjør at jeg vender tilbake til HL-serien, så jeg tror de kunne klart seg uten denne. Nå husker jeg kanskje feil, men sitter også igjen med det inntrykke av at Episode 1 og 2 var en del mørkere enn HL2? Jeg har fortsatt til gode å gjøre meg ferdig med Episode 1, og har ikke begynt på Episode 2, så det skal jeg ikke uttale meg om. Half-Life 2 var slett ikke banebrytende med bruken av fysikk; spill som Trespasser fra 1998 var langt tidligere ute, og mer konsistent i sin fysikalitet. Half-Life 2 var derimot knallsolid hva gjelder å gjøre dette mer brukervennlig, med gravitasjonsgeværet som det åpenbare eksempelet. Didn't know that. Men brukte man også fysikken aktivt som spiller i Trespasser, slik som i HL2, eller var det mer ragdoll og objekter som kunne falle, slik som i Max Payne 2? Javisst brukte man fysikken aktivt. Og som sagt var den mer omfattende enn i Half-Life 2; dinosaurene var blant annet animert som fysiske systemer, og hvis jeg husker riktig kunne man f.eks. slå dem i hjel med objekter om man var tom for ammunisjon. Spillet hadde uansett en hel del problemer, og sånn sett fikk kanskje Half-Life 2 større ringvirkninger. Lenke til kommentar
SoiRaM Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg tror faktisk at Valve annonserer Half Life på Gamescom. Denne troen håper jeg du har rett i For jeg har nettopp begynt på Half life 2 igjen, bare for å ha no å gjøre mens jeg venter nå Og for en gaming opplevelse det spillet er Half Life 2 er ren magi, får en veldig god følelse av og spille det! Det er så rent på en måte ` Det er enkelt og greit "one of a kind" Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Half-Life! Half-Life! Half-Life! Half-Life! MÅ få vite resten av historien til Alyx og Gordon. Er skikkelig dårlig gjort å gi oss en slik cliffhanger som vi har fått med Episode 2. Enig! Jeg er i det siste gått litt lei spilling og bryr meg ikke veldig mye om spill generelt. Men fikk hjertet i halsen da jeg så denne artikkelen! Håper så inderlig det har med Half-Life å gjøre! Half-Life 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå