Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Konstant slim i halsen

Gavekort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har fått konstant slim i halsen etter at jeg hadde bronkitt i fjor høst, så jeg har altså hatt dette i en god stund nå. Hva er dette? Hvordan kan jeg bli kvitt dette?

har hatt det godt og vell i 15 år nå, men er som andre sier her at kaffi, cola og røyk hjelper veldig mye på den saken der

det blir en vanesak etterhvert ;)

ingenting farlig

Lenke til kommentar

det er ikke vanskelig løsning på det.

du fikk bronkitt og etterpå har du hatt slim. hallo? du er bare ikke blitt ordentlig frisk igjen etterpå, jeg har hatt det slik i 15 år, alltid snørrete, alltid bittelitt sjuk men aldri helt sjuk, masse slim, stor spytt produksjon i munnen, tannlegene hater meg for spytt produksjonen min.

enkelt og greit ;)

hvorfor skal mye slim være potensielt farlig? det er helt normalt

Lenke til kommentar

Har slitt med akkurat det samme i 2-3 måneder nå, etter noe lungesykdom da. Har hatt perioder med feber / influensa symptom etter det, men dette har gått rimelig raskt over.

Problemet er slimet, som er spesielt til stede om kvelden. Får brekninger / brekningsrefleks fordi det blir så tett, må bare stå opp igjen og vente på at det går over før jeg går sove. Ergo svært litt søvn de siste månedene, noe som blir ganske slitsomt i lengden.

Har prøvd diverse slimløsende medisin på resept uten særlig virkning, men morfin-hostesaften hjelper iallfall på søvnen. Dog ikke noen løsning i lengden.

Dette er ikke noe jeg kan leve med i 15 år.

Har fått henvisning til spesialist, håper hun kanskje finner noe. Prøver meg med å unngå mel og sukker fremover. Røyker ikke, drikker ikke brus, ett glass melk til frokost.

Postet av anonym: eb8a51360d7703e03b4285547e9b9ca9

Lenke til kommentar

Men hm, drikker for så vidt en del kaffi - den kuttes nå! :-) Er villig til å prøve det meste, desperat etter å bli frisk. Dater en jente for tiden, ønsker jo ikke å presentere meg som en syk gutt, men utrolig vanskelig å føle meg vel og ovenpå når kroppen hangler slik.

Postet av anonym: eb8a51360d7703e03b4285547e9b9ca9

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Fant du noen løsning på problemet? Anonym poster: ed3bed99bec6b564a19f547ac83033e5

Jeg postet som anonym tidligere. For min del gikk det heldigvis over etter hvert. Måtte kutte all trening i 4 mnd, og roet ned på jobb så jeg fikk nok søvn.

For å komme over den initielle kneika hjalp det meg med hostesaften Solvipect Comp., som må skrives ut på resept. Den løste akkurat nok opp i slimet til at jeg ikke ble redd kvelning, og det ble greit å gå til sengs. Hadde alltid med meg denne medisinen i sekken de neste 6 mnd. Var jeg uheldig en stressa morgen så tetta det seg helt på vei til jobb, da hadde jeg ikke noe annet valg enn å ta medisinen for deretter å gå rundt som en tulling i sentrum og hoste og harke og spytte seige slimkuler i nærmeste blomsterbed; folk var nær å ringe ambulanse flere ganger. Krevde en del selvkontroll for å ikke få panikk, men gikk alltid greit.

I ettertid har jeg kjent litt på det i perioder med lite søvn og stress. Må også passe på å være skikkelig frisk før fysiske anstrengelser. Har ikke gjort noe med kosthold. Spesialist fant tegn til langvarig virussykdom, men uten treff mot noen av de vanlige.

Lykke til!

Endret av thelomen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...