Gavekort Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Hei! Jeg har fått konstant slim i halsen etter at jeg hadde bronkitt i fjor høst, så jeg har altså hatt dette i en god stund nå. Hva er dette? Hvordan kan jeg bli kvitt dette? Lenke til kommentar
antillum Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Røyker du? Drikker du mye kaffe eller cola? Har sliti med dette selv, men da skyldtes det mitt inntak av diverse som nevnt ovenfor Lenke til kommentar
bolleboi Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Røyker du? Drikker du mye kaffe eller cola? Har sliti med dette selv, men da skyldtes det mitt inntak av diverse som nevnt ovenfor Heh, leste tittelen og tenkte:det har jeg og. Så leste jeg det du skrev, traff spikern;) Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Hei! Jeg har fått konstant slim i halsen etter at jeg hadde bronkitt i fjor høst, så jeg har altså hatt dette i en god stund nå. Hva er dette? Hvordan kan jeg bli kvitt dette? har hatt det godt og vell i 15 år nå, men er som andre sier her at kaffi, cola og røyk hjelper veldig mye på den saken der det blir en vanesak etterhvert ingenting farlig Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Det er ingenting av det nevnte som er årsaken. Kaffe og brus har jeg redusert siden jeg fikk slimproblemene, og jeg røyker ikke. Jeg har ikke endret noe av livsstil fra da jeg var helt fint, til jeg fikk disse problemene. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Drikker du mye melk? Det skal visst være med på å produsere masse slim. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg sliter selv også med dette, og jeg har gjort det så lenge jeg kan huske. Her inntas meget sjelden kaffe, røyk eller melk. Postet av anonym: 47b10660875e7ce1b0681552b24438a2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Drikker du mye melk? Det skal visst være med på å produsere masse slim. Kan trygt si at jeg ikke drikker mye melk. Jeg drakk faktisk mer melk før jeg fikk problemene. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 det er ikke vanskelig løsning på det. du fikk bronkitt og etterpå har du hatt slim. hallo? du er bare ikke blitt ordentlig frisk igjen etterpå, jeg har hatt det slik i 15 år, alltid snørrete, alltid bittelitt sjuk men aldri helt sjuk, masse slim, stor spytt produksjon i munnen, tannlegene hater meg for spytt produksjonen min. enkelt og greit hvorfor skal mye slim være potensielt farlig? det er helt normalt Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Har slitt med akkurat det samme i 2-3 måneder nå, etter noe lungesykdom da. Har hatt perioder med feber / influensa symptom etter det, men dette har gått rimelig raskt over. Problemet er slimet, som er spesielt til stede om kvelden. Får brekninger / brekningsrefleks fordi det blir så tett, må bare stå opp igjen og vente på at det går over før jeg går sove. Ergo svært litt søvn de siste månedene, noe som blir ganske slitsomt i lengden. Har prøvd diverse slimløsende medisin på resept uten særlig virkning, men morfin-hostesaften hjelper iallfall på søvnen. Dog ikke noen løsning i lengden. Dette er ikke noe jeg kan leve med i 15 år. Har fått henvisning til spesialist, håper hun kanskje finner noe. Prøver meg med å unngå mel og sukker fremover. Røyker ikke, drikker ikke brus, ett glass melk til frokost. Postet av anonym: eb8a51360d7703e03b4285547e9b9ca9 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Men hm, drikker for så vidt en del kaffi - den kuttes nå! :-) Er villig til å prøve det meste, desperat etter å bli frisk. Dater en jente for tiden, ønsker jo ikke å presentere meg som en syk gutt, men utrolig vanskelig å føle meg vel og ovenpå når kroppen hangler slik. Postet av anonym: eb8a51360d7703e03b4285547e9b9ca9 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Fant du noen løsning på problemet? Anonym poster: ed3bed99bec6b564a19f547ac83033e5 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 Nei. Har det fortsatt, men det er ikke så ille nå som varmen kommer. Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Sliter selv med mye slim. Hatt det i snart 5 år nå. Har fått beskjed om å kutte ut melk og melkeprodukter, ikke røyk eller kaffi, banan, peanøtter og stekt mat. Så får vi se om det hjelper. Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 (endret) Fant du noen løsning på problemet? Anonym poster: ed3bed99bec6b564a19f547ac83033e5 Jeg postet som anonym tidligere. For min del gikk det heldigvis over etter hvert. Måtte kutte all trening i 4 mnd, og roet ned på jobb så jeg fikk nok søvn. For å komme over den initielle kneika hjalp det meg med hostesaften Solvipect Comp., som må skrives ut på resept. Den løste akkurat nok opp i slimet til at jeg ikke ble redd kvelning, og det ble greit å gå til sengs. Hadde alltid med meg denne medisinen i sekken de neste 6 mnd. Var jeg uheldig en stressa morgen så tetta det seg helt på vei til jobb, da hadde jeg ikke noe annet valg enn å ta medisinen for deretter å gå rundt som en tulling i sentrum og hoste og harke og spytte seige slimkuler i nærmeste blomsterbed; folk var nær å ringe ambulanse flere ganger. Krevde en del selvkontroll for å ikke få panikk, men gikk alltid greit. I ettertid har jeg kjent litt på det i perioder med lite søvn og stress. Må også passe på å være skikkelig frisk før fysiske anstrengelser. Har ikke gjort noe med kosthold. Spesialist fant tegn til langvarig virussykdom, men uten treff mot noen av de vanlige. Lykke til! Endret 20. mai 2012 av thelomen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå