Gå til innhold

"Gaming" PC til 6k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er så og si ikke mulig å gjøre feil www.overclockers.net har en utrolig bra guide på det, som jeg fulgte til mitt AM2+ oppsett, med Phenom X4 9550, altså ikke black edt. og med stock kjøleren har jeg det på 2,5GHz, riktignok på litt høyere temperatur enn det som er å foretrekke ved a bare bytte på 1 tall inne på BIOS under FSB eller noe slikt, utrolig simpelt! Jeg hadde heller ikke klokket før. Men som sagt utrolig simpelt, ingen økning i voltage eller noe annet, bare øke tallet ved FSB i små mengder til du får en grei clock.

 

Etter det er det bare å google resten, gå til innkjøp av 3dje parti CPU kjølere, Corsair, Coolermaster eller lignende, og prøve deg frem derfra.

 

965 BE kan jo klokkes ytteligere, ettersom denne leveres med en litt bedre stockkjøler enn de billigere modellene til AMD. Kjør på, jeg kan selv anbefale deg AMD Phenom II X4 965, ettersom jeg har den selv! :D

 

Edit: Fant linken til guiden jeg fulgte: http://www.overclock.net/amd-general/307316-offical-overclocking-guide-amd-socket-am2.html

Endret av Outcasted
Lenke til kommentar

Fikk akkurat beskjed om at budsjettet er gått opp til ~ 7k (7.2k ink.frakt frakt). Burde kanskje gå over til i5 isteden for AMD som tenkt da og gå gigabyte 560ti soc isteden for zotac?

 

Ser nå at med 7.2k inkl skjerm og frakt så kommer dette ganske nærme "Black Refinery" så kanskje gå for noe ala det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm ja ser det nå - glemte å legge til de ekstra tingene :)

 

Vel går nok for i5 + 560 SOC da. Men det ender på 7.4k så må kutte 200kr en plass.

 

post-219284-0-80198800-1308503804_thumb.png

 

Skal ikke gå over 7200kr inkl frakt.. Så hvor kan det isåfall kuttes? Skjerm kan gå ned til 21,5" for 50kr, men tjener kanskje mer på å endre andre steder? Kanskje HK er en plass å kutte? Er det noen gode alternativer (billigere) til asus p8p67 pro b3.1?

Lenke til kommentar

Dustinhome.no:

CORSAIR CX 500W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V PSU

BENQ G2420HDBE 24" WIDE TFT BLACK

SEAGATE BARRACUDA 7200.12 500GB 7200RPM SATA/600 16MB

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ CL9 (2X2GB)

SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART

FRACTAL DESIGN MIDITOWER CORE 3000 BLACK

ASUS P8P67-M B3 P67 S-1155 M-ATX

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

GIGABYTE GEFORCE GTX 560 OC 1GB PCI-E DVI/HDMI

 

Totalkostnad inklusive moms og frakt 6 860,00 kr

Lenke til kommentar

Så jeg går for OC isteden for SO?

 

Gigabyte Geforce GTX 560 TI SO 1GB PCI-E DVI/HDMI

vs

Gigabyte Geforce Gtx 560 OC 1GB PCI-E DVI/HDMI

 

Ser du valgt 2500k isteden for 2500. Så prøvde med SO + 2500k og det ble 60kr over budjsettet - tror nok det skal gå fint jeg. Så SO er vel bedre enn OC?

Endret av nanotech
Lenke til kommentar

Så jeg går for OC isteden for SO?

Er ikke voldsom ytelsesforskjell på de og når det er snakk om 400kr ekstra for det andre kortet er det ikke verdt det i mine øyne. Hvertfall ikke når det betyr at du sprenger budskjettet.

 

EDIT: men ja, gå absolutt for 2500K. Den dagen prosessoren kommer til kort er man bare 2-3tastetrykk unna "dobling" av ytelse :) (i motsetning til 2500"vanilla" som er sperret for overklokking)

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...