Gå til innhold

Dilemma angåande Nikon d 3100 eller Canon 1100 d

Anbefalte innlegg

Ja, skal kjøpe meg speilrefleks for første gang, og slit med å velge mellom desse to typane.

Fordel med Canon 1100 D; god pris (4500,- med 18-55mm) kit, tilgang på å låne andre gode linser med søstera mi til spesielle anledningar.

Fordel med Nikon D3100; god pris på kit med 18-105mm optikk (4900,-).

Har høyrt at dette kameraet (Nikon) er noko betre enn Canon 1100 D, og at det er godt å halde i og god for nybegynnarar.

Har også lest at det tek skarpare bilder, men det har vel også mykje med optikken å gjere. Og eg veit jo ikkje kor god den 18-105mm linsa verkeleg er?! Kanskje er det betre å kjøpe Canon med standard linse og heller låne ei anna god linse med søstera mi til spesielle anledningar? Eller trur de den som følger med Nikon-kitet er god nok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nikons 18-105mm objektiv har generelt sett fått god kritikk, så den er å foretrekke fremfor en standard 18-55mm.

Det er mange grunner til at noen skriver at D3100 tar skarpere bilder enn 1100D. Det kan være bedre optikk, instillinger i kamera, personlige preferanser, osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar! :) Viss den linsa som følgde med kitet til Nikon er god, så verkar det for meg som eit godt kjøp når eg får alt for under 5000,-?? Eller kva trur du?

Jeg synes det virker som et veldig godt kjøp.

Jeg er ikke spesielt glad i Canon 1100D (eller 1000D for den del) da finishen er utrolig kjip. Det virker også som om Canon har gjort none unødvendige innstramminger for å skille kameraet fra 550D/600D.

Så jeg hadde valgt D3100 fremfor 1100D når som helst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at man også får Nikon D3100 med Tamron 18-200 til kr 4.700 hos FotoKnutsen.

Men hva som er å foretrekke; 18-200 eller 18-105 får andre svare på.

Nikon 18-105mm uten tvil. 1Tamron 18-200mm er ikke spesielt bra og kan ikke sammenlignes med Tamron 18-270mm.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...