forvirret mor Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Tenkte at denne tråden kunne ta opp forskjellige fravær Dere lurer på ang fravær på barneskolen. Jeg har nå fått vurderingen fra min 9 år gammle datter som går i 4. trinn. 1-4. trinn har slik uke: Mandag, Tirsdag og Torsdag har de hel skoledag. Onsdag begynner de obligatoriske timene kl 10. (Leksehjelp fra 8:30) Fredagene slutter de kl 10. (Leksehjelp og fysisk aktivitet/SFO etterpå) () er frivillig. Har hatt 2 sykedager der barnet har vert hjemme pga sykdom. Hjemme 1 dag pga at vi forsov oss, dette på en fredag + noen legetimer som har kommet i veien for timene, men har prøvd å legge de best mulig til så det ikke blir for mange timer borte fra skolen, deriblant onsdager. Jeg har fått vurderingen nå og lurer på om det er lov å sette minutter som fravær på barntrinnene? 1.trinn har ikke sånt fravær og de går på samme skole. Burde det ikke være likt? Fått 2 dager fravær og 110 minutter fravær. 4. trinn barneskole Fått 6 dager fravær og 1 time fravær, 1. trinn barneskolen Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Tenkte at denne tråden kunne ta opp forskjellige fravær Dere lurer på ang fravær på barneskolen. Jeg har nå fått vurderingen fra min 9 år gammle datter som går i 4. trinn. 1-4. trinn har slik uke: Mandag, Tirsdag og Torsdag har de hel skoledag. Onsdag begynner de obligatoriske timene kl 10. (Leksehjelp fra 8:30) Fredagene slutter de kl 10. (Leksehjelp og fysisk aktivitet/SFO etterpå) () er frivillig. Har hatt 2 sykedager der barnet har vert hjemme pga sykdom. Hjemme 1 dag pga at vi forsov oss, dette på en fredag + noen legetimer som har kommet i veien for timene, men har prøvd å legge de best mulig til så det ikke blir for mange timer borte fra skolen, deriblant onsdager. Jeg har fått vurderingen nå og lurer på om det er lov å sette minutter som fravær på barntrinnene? 1.trinn har ikke sånt fravær og de går på samme skole. Burde det ikke være likt? Fått 2 dager fravær og 110 minutter fravær. 4. trinn barneskole Fått 6 dager fravær og 1 time fravær, 1. trinn barneskolen Ja, det er lov. Hva man oppgir fraværet i er fullstendig irrelevant. Lenke til kommentar
forvirret mor Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Men bude det ikke stå både dager, timer og min da? Og hvorfor skal det da være forskjell på 1. og 4 trinn? Søkt litt og finner ikke ut annet enn vidregående grunnskole kan gjøre dette fra. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Fraværet fra barneskolen blir vel ikke registrert noe sted uansett, så det er ikke noe som vil følge datteren din videre hvertfall. Lenke til kommentar
Melkesjokoladen Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Men bude det ikke stå både dager, timer og min da? Og hvorfor skal det da være forskjell på 1. og 4 trinn? Søkt litt og finner ikke ut annet enn vidregående grunnskole kan gjøre dette fra. Det kan ha med at det finnes ulike kompetanseområdet som datteren din skal oppnå. Disse kompetanseområdene blir delt opp fra etter 2.klasse, 4.klasse, 7.klasse og 10.klasse. At skolen har registrert dette er nok for å ha "ryggen" fri. Det å dokumentere at datteren din ikke har deltatt i all undervisning. Skjema- og dokumentveldet på skolen i sin herligste form dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå