Stigma Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Hei, Jeg prøver å finne en billig enkel nettverksstyrt strømkontakt - altså en strømkontakt som kan slåes av eller på via PC nettverk. Den skal brukes til å slå av eller på en PSU som gir strøm til et batteri av gamle harddisker koblet vil via USB til PCen og som bare skal brukes i korte perioder til backup av data. Jeg er litt usikker på hva jeg skal søke på... har funnet noen ting på ebay selvfølgelig, men ingenting innen en særlig hyggelig prisrange. Jeg vil annta at dette ikke kan være så enormt dyrt å produsere, så jeg håper det er muligheter for å finne noe rimelige. "hongkong varer" er helt ok forøvrig til mitt enkle bruk og det er ikke noe problem i min bok å bestille fra utlandet altså. Håper noen kan komme med forslag. Evt. andre smarte løsninger som vil la meg fjernstyre av/på strøm på en billig måte mottas med takk. Jeg ser jo at det finnes massevis av billig powerswitcher som fungerer via fjernkontroll. Kanskje om det fantes en enkel mod for å la maskinen operere denne fjernkontrollen eller noe i den dur... EDIT: Kontroll via USB eller noen annen kontakt direkte fra en PC hadde også vært akseptabelt. -Stigma Endret 17. juni 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Her er en http://cgi.ebay.com/Dataprobe-iBoot-network-remote-power-controller-/190545447596?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c5d64caac Men det er jo ikke gratis Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Her er en http://cgi.ebay.com/Dataprobe-iBoot-network-remote-power-controller-/190545447596?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c5d64caac Men det er jo ikke gratis Takk, det er dem jeg har sett på allerede på ebay. Jeg tror jeg fannt en enda billigere løsning på det faktisk. Tanken slo meg at hey-serveren min hjemme kan jeg jo unasett boote over nett via wake on lan - så jeg trenger bare en måte for PCen å slå på en bryter. så jeg søke "usb relay" og fannt denne: http://cgi.ebay.com/USB-Relay-Board-Controller-/110665076243?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19c4270e13 Det er mer den prisklassen jeg så etter så kan jeg bare koble power-on kabelen min fra PSUen inn på den, og det burde enkelt og greit slå den av og på når jeg trykker på knappene i interfacet. -Stigma Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Ja, den sniker seg jo under 200kr grensen også :-) Man får jo kjøpt rimelige USB -> RS232 convertere, men da må man ha rele, transistor og strømforsyning i tillegg. Ellers finnes det jo Ardunio, men det koster vel fort noen $$. Endret 17. juni 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Ja, den sniker seg jo under 200kr grensen også :-) Man får jo kjøpt rimelige USB -> RS232 convertere, men da må man ha rele, transistor og strømforsyning i tillegg. Ellers finnes det jo Ardunio, men det koster vel fort noen $$. Ja, jeg tviler på at delene ville kostet stort mindre - og jeg er uansett ikke komfortabel nok med elektronikken til å bygge det selv. Tror denne vil gjøre susen ved mindre det kommer andre gode forslag. Det er dog synd at det virker som at skikkelig nettverk power-switcher er så dyre Man skulle jo tro at en enkel on-off switcher burde være billig å lage. Det er vel rett og slett ikke nok etterspørsel etter det for privatmarkedet. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå