Zerpent Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Hvordan er det å montere brytere for viftestyring og lignende på chieftec kabinetter med dør? Vil disse komme i veien for døra når den lukkes? Lenke til kommentar
seric Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 vippebrytere vil sikkert ikke passe inn, med mindre du ordner en eller annen fiks anordning der den bayen du har bryterene i, "felles" inn i kabinettet når du lukker døra. Det finnes jo og andre brytere du kan bruke Lenke til kommentar
thomasolsen Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Vippebrytere passer ikke inn! Jeg har prøvd. Fikk meg en stor overaskelse da døren ikke gikk igjen Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Hei Jeg har Chieftec DX01BD Har montert Pcmods BayBus Viftestyring http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=201 Det fungerer helt ypperlig. Døren går igjen akkurat slik den skal. Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 Hvilke andre brytere kan være kule å bruke da? Det er jo de små blanke vippebryterne som er kulest! Noen som har en idé til hvordan man kan få bayen med brytere til å "felles" inn når døra lukkes som seric foreslo? Eller andre idéer... Lenke til kommentar
thomasolsen Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Quote: On 2002-02-05 13:39, tom^ skrev:HeiJeg har Chieftec DX01BDHar montert Pcmods BayBus Viftestyringhttp://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=201Det fungerer helt ypperlig. Døren går igjen akkurat slik den skal.MvhTom Erik Hattrem passet de? hvor langt stikkerde ut fra bayen? [ Denne Melding var redigert av: thomasolsen på 2002-02-05 13:50 ] Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Med festeskruer og alt så stikker de ca 1.2cm ut av bay'en. Ingen hindring for døra. Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
seric Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 en måte å fikse at den felles inn, er en pinne i toppen av bayen, som stikker litt ut. Hele bayen må være fjærbelastet, så den spretter ut når døra åpnes, og pinnen (eller noe annet tøft) er der så bayen glir inn igjen. Jeg har ikke dør selv, så jeg slipper å bekymre meg over det. :smile: En annen løsning ville bære en manuell versjon, men ikke på langtnær så tøff. Hva med å sette en elektrisk motor til å trekke bayen tilbake, og dytte den ut igjen? Du kan ha en knapp ett eller annet sted, så du bare trykker på og bayen foldes ut :smile: :smile: Lenke til kommentar
seric Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 ga den posten der mening? Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Kanskje litt .. Skjønte poenget ditt ihvertfall :smile: Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 Joda. Hadde vært tøft det seric. Men det er bare det å få det til... Den PcMods Baybusen fra Microplex passer nok fordi det er bare 4 brytere og at de er plassert mitt på. Det blir verre når man skal ha brytere for 5-6 vifter og kanskje noen til kald katode. Da blir det problemer i endene av bayen. Lenke til kommentar
seric Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 en annen mulighet er å legge alle bryterene inni kabinettet... ser ikke på langtnær like tøft ut, menmen :smile: kanskje jeg skulle sette meg som mål å utvikle en slik sak som trekker bayen inn i kabinettet? Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 Det hadde vært skikkelig kult med en motor som trekker bayen inn i kabinettet! Si fra visst du finner ut en bra måte å ordne dette på! Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Kjør bryter bak med alle inn/uganger. en kamerat av meg som har gjort det..(bryter til pumpemotor for vannkjøling) Meget stilig.. Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 12. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2002 Skjønte ikke helt hva du mente med den Neo_mandal... Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Jeg bruker vippebrytere fra Clas Ohlson funker fett de , og de er heller ikke i veien for døra . Bare å plassere de på midten i på en 5¼" brønn plata Har selv et Chieftec DX01DB Lenke til kommentar
Lego Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Du kan også sette bryterene på insiden av døren, i en lodrett rekke. Ser kansje ikke så tøft ut, men det er i alle fall praktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå