Gå til innhold

Trenger jeg pass for å fly fra Danmark? Har mistet mitt …


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal kjøre til Danmark i morgen. På Onsdag skal jeg ta fly fra Ålborg til København, for så hjem til Norge. Og nå er passet mitt borte vekk!!

 

Ser det står litt om Schengen, og at vi ikke trenger pass ved å fly fra Danmark.

 

Noen som kan bekrefte eller avkrefte? Reiser forresten med Norwegian.

 

Takker for svar!

 

:)

Endret av Bratislava
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kan bekrefte eller avkrefte? Reiser forresten med Norwegian.

Du TRENG ikkje pass for ei flyreise Danmark-Noreg. Derimot skal du vera førebudd på at dei treng ein del tid når du sjekkar inn før han/ho som sit der har sjekka reglene skikkeleg/sjekka med leiar(ar) og er samnd i det. Så ver ute i ekstra godt tid utan pass. Og du treng altså annan ID - meir enn ein.

Lenke til kommentar

Jeg har tatt sånne turer flere ganger og sjelden måttet vise noe som helst. To ganger har jeg vist førerkortet og det har ikke tatt lengre tid enn for noen andre.

Eg har og opplevd det, men sanneleg det motsette og - tjue minuttar med krangling og eit par overordna (går eg ut frå) som har ringt, bladd i handbøker, søkt på datasystemet og veit ikkje kva før to-tre andre ID har vorte godteke som "passerstatning". Så her bør ein vera førebudd på heile spekteret frå at ingen eingong spør etter passet til GOD tid ved innsjekkinga. Danskar har ofte ei ganske fleksibel haldning til regulativ og retningsliner, men trøyste meg når dei finn på å handheva alle reglar nøye. Då syner dei klårt slektskapet med nabolandet sør for dei, ja!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...