fisering57 Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 min bror driver å laster ned. er det noen måte jeg kan forhindre at han bruker opp all nettverkskapasiteten gjennom min pc? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Ikke gjennom din PC, nei, men hvis du forteller oss hvilken type router/modem du har, kan vi se om det er mulig. Redigert: Det enkleste er selvsagt å pent be broren din enten selv redusere mengden båndbredde han bruker når han laster ned, eller vente med å laste ned til du ikke bruker nettet. Endret 16. juni 2011 av Runar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Nå vet jeg ikke hva slags router du har, men på min Air:Link kan jeg gjennom router konfigurasjon/oppsett siden velge å foretrekke en enhet. Om du har dette valget kan du enkelt putte inn adressen til PCen din, og da vil du hele tiden ha stabilt og prioritert nett. Som Runar sa, er det fint om du kan si hvilken router du har, mens det beste er om broren din laster ned når ingen andre bruker nettet (natten + når alle er på jobb/skole). Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Be han ganske enkelt laste ned på natta, eller om dagen da alle er på skole/jobb. Men sikker på at det ikke er din feil, hvis du har på spotify ol? Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Bror det er bare å skru av PC eller gi han en omgang! Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Hvis han bruker et spesielt program, f.eks uTorrent, kan du legge inn hastighetsbegrensninger til ulike tider på døgnet tror jeg. Dette må du selvfølgelig gjøre på hans datamaskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå