Gå til innhold

9800 PRO til meg?

runeah

Anbefalte innlegg

Jeg har en XP 1800+ og liker den veldig godt :) ! (med 512 mb ram og et asus a7s33 hovedkort)

men har også et GF4 MX420 som jeg IKKE liker noe særlig..... ikke akkurat overkill..

vil dette:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=3050

gjøre min pc til en bedre spill maskin, og er det verdt å bruke 3684,- på det ?

----------------------------------------

Tidsmaskinen blir Ivar Aasens død!

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil gjøre maskinen betydelig raksere på spill ja, men hk, cpu og ram vil bli en flaskehals, så du bør oppgradere det også etterhvert.

Men jeg ville heller ventet til 9800np kommer, blir betydelig billigere og klokker meget bra!

Lenke til kommentar

Ja, det vil nok gi et bra ytelses hopp fra et MX kort, men det er likevel litt forskjellig fra spill til spill hvor mye... Noen spill er mer CPU intensivt enn andre. På den annen side så er det helt klart at skjermkortet ditt nå er en flaskehals.

Om det er verdt det? Hvis du spiller så og ikke går konk på investeringen så. Jeg trodde ellers at 128MB versjonen lå på rundt 3.000,- ?

Uansett et R9800 PRO kort kan du ta med deg videre når du eventuelt kjøper ny maskin senere også.

Lenke til kommentar
og hva er denne np versjonen??

Det er en billigere utgave, som kommer om ikke så lenge. Den eneste forskjellen mellom non-pro og pro, er at non-pro er lavere klokket. Men overklokker du, kommer du omtrent like høyt med np som pro.

Prisforskjellen er $100 i USA, så det kommer nok til å koste ca. 2500-3000 her.

Se her for å finne laveste pris på pro (skriv Radeon 9800 pro i søkefeltet).

Edit: Fikset link.

Lenke til kommentar

Jeg byttet ikke for så lenge siden fra et GF4 Mx440 til det du lurte på, min maskin er ikke så anderledes en din. men med det nye skjermkortet ble maskinen en helt annen, alle spill fungerer meget bra, med max grafikk på alt, Har kun merket litt treghet i ett par spill, men de fleste fungerer smertefritt.

Jeg vil tro at det skal gå fint å spille HL2 med et 9700 kort, men hvis jeg husker riktig, er ikke HL2 basert på Direct X 9.0, og da tror jeg at det er en fordel å ha 9800, som er et DX9 kort (9700 er et DX8.1 kort).

Men 9800 pro versjonen ligger på priser fra 3800 og opp etter hva jeg ser nå, så det til 3000, må ha vært 9800 kort.

Lenke til kommentar

Men 9800 pro versjonen ligger på priser fra 3800 og opp etter hva jeg ser nå, så det til 3000, må ha vært 9800 kort.

NIKS! hehe https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=4402 bare se der... det var det billigst jeg fant

har uansett mest lyst på dette da:https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=3050

håper virkelig det kan gjøre pcen min til noe bedre en det den er nå

OG JA jeg skal oppgradere.... men skal jeg kjøpe sånn ferdig pakke ala DELL osv. eller bygge selv som jeg har gjort tidligere?

EDIT: skriveleif

Lenke til kommentar

Jeg må ha husket feil ved DX8.1 på 9700 kortene.

Det hightech kortet ser 100% likt ut som mitt Sapphire kort, det eneste dumme er at kjøle ribba rundt vifta er litt løs, men jeg kan ikke si at jeg hører noe til den.

Og jeg tror ikke at det er noe stor forskjell mellom de forskjellige produsentene, så her er det vel bare å finne billigste modell, jeg tok det billigste jeg fant (amraam.no)

Jeg ser at ITbutikken har ett Sapphire 9700 kort til kun 2000 kroner, så med litt overklokking så er det en del kroner spart.

Lenke til kommentar

Jeg ser at ITbutikken har ett Sapphire 9700 kort til kun 2000 kroner, så med litt overklokking så er det en del kroner spart.

jeg har ikke peiling på hvordan jeg klokker?

Ikke verre enn å bruke et lite windows program og stille opp hastigheten litt :)

Lenke til kommentar

Ikke verre enn å bruke et lite windows program og stille opp hastigheten litt :)

Hvilket da?

PS... 3dmarks2k3 results på min nåværende pc: 194..... jeg sier som Gates: det er litt skummelt!

trur dere et 9800pro kan lage et bedre resultat enn dette på min "flaskehals"?

Lenke til kommentar

det fulgte med en overklokkings CD når jeg kjøpte skjermkortet, har ikke selv testet dette, fordi jeg egentlig er fornøyd med ytelsen, men det skal vist være ganske enkelt.

Og JA, 9800 pro vil utgjøre en STOR forskjell, jeg gikk fra 2000 poeng i 3DMark 2001 til 10500 med det nåverende, og med full AA og AF ytelse, så er gikk det fra 500 poeng til 10300 poeng, og DET er forskjell det, og eneste jeg byttet var skjermkortet (hadde Gainward GF4 Mx 400 128 mb)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...