stianh92 Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Hei Trenger virkelig hjelp med muntlig eksamen, jeg kom opp i RLE og emnet er: "Etikk i pluralistiske samfunn" For å gi dere som er så snille å hjelper meg en liten veiledning, tar jeg med noen av problemstillingene jeg har tenkt på. *Hvordan blir det norske samfunnet påvirket av etikken innenfor kristendommen og islam? *Hvilke etiske retningslinjer har kristendommen og islam og hvilken betydning har det for det norske samfunnet? *Hva slags etiske problemer kan oppstå i et pluralisert samfunn? *Hvilke etiske konflikter kan oppstå mellom kristen ettik og islam etikk, og hvorfor? Tar også gjerne i mot tips om hva jeg kan prate om rundt disse problemstillingene, eller hvis dere har noen forslag til nye problemstillinger er jeg uendelig takknemlig! Endret 17. juni 2011 av stianh92 Lenke til kommentar
stianh92 Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Nå har jeg funnet en problemstilling jeg syns var både spennende og innsnevret nok, og det ble følgende "Hvilke etiske retningslinjer har kristendommen og islam i motsetning til livssynshumanismen om samliv og kjønnsroller, og hvilke ufordringer kan dette gi det pluralistiske samfunnet i Norge?" Tenkte da og ta opp temaer som homofili, abort, og kjønnsroller(kvinnesyn) Hvis noen har noen tanker eller informasjon rundt disse emnene tar jeg det i mot med åpne armer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå