eXclusive1337 Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg har 2 maskiner hjemme med windows 7, og skal bruke remote desktop fra den ene til den andre. Jeg er helt sikkert på passord og brukernavn til PCn jeg skal koble til, men får feilmelding om at brukernavn eller passord er feil. Jeg kan logge inn lokalt på maskinen med passordet, men når jeg er på login screen i tilkobling til eksternt skrivebord blir det feil, når jeg VET det er riktig. Er det bare "administrator" brukeren som er deaktivert som man kan bruke rdp på? eller hva gjør jeg feil når brukernavn og passord garantert er riktig? Lenke til kommentar
Hole Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Kan hende du må bruke PCNAVN\Brukernavn Der PCNAVN er navnet på PCen du skal koble til. Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Kan hende du må bruke PCNAVN\Brukernavn Der PCNAVN er navnet på PCen du skal koble til. Det fungerte ikke. får koblet til, og samme om jeg bruker pcnavn\bruker eller bare bruker. Lenke til kommentar
Hole Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Nøyaktig hvilken versjon av Windows kjører du? Dersom det er Home er det ikke støttet. Har du lagt til brukeren under Avanserte systeminstillinger > Eksternt > Velg eksterne brukere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå