Gå til innhold

Hvilke av disse settene skal jeg ha?

fUsiOn

Anbefalte innlegg

AC vannblokk, CPU, "cuplex"

AC vannblokk, GPU (GeForce4), "twinplex"

Hydor Seltz L20 II vannsirkulasjonspumpe

AC radiator, "airplex EVO 240"

AC vanntank, "aquatube", sølv

2 stk. Slangenippel, messing, 1/2"BSPx3/8"ID

30 stk. Slange, PVC "Tygon", 3/8"ID (10mm)

2 stk. Titan vifte, 127m³/time, 29 dB(A) (120mm)

2 stk. Grill, 120mm, Standard, Chrome

3 stk. Vifteskruer, Sort, 4 stk.

10 stk. Skruslangeklemmer (kjøpes et annet sted makspris 10kr pr stk.)

Sum (ink. mva) : 2 715,95

VS.

1 x Waterchill

1 x Waterchill VGA

1 x Black Ice Pro Sort

4 x Slangeklemmer

2 x Titan Silent 120mm

2 x Fan Grills 120mm

3 x CaseSkruer (4stk.)

Sum (ink. mva) : kr 2 747,00

Hvilke av disse 2 settene skal jeg ha? Selv tror jeg sett nr.1 gir best ytelse og er litt bedre med tanke på at man bruker slangeklemmer til å feste slangene med(sikkerhet)

Jeg kan fort skrape av 200kr på sett nr.1 hvis jeg fjerner vibrasjonsdempere, bytter til sølvfarga tank istedet for titanfarga og bytter ut papstvifta med en titan vifte.

Et annet spørsmål er; Mangler jeg noe? Eller er dette 2 stk komplette sett?

Forresten hvordan er Titan viftene? De er vel greie?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har helt likt oppsett som det første (med unntak at jeg har radeon gpu og chipset blokk i tillegg og en eheim pumpe) og må si meg meget fornøyd med det! Du trenger ikke l-koblinger hvis du velger tygon slanger, i alle fall nesten. Jeg hadde "kuriyama" slanger (eller hva det heter), men kjøpte tygon i dag siden kuriyama slangene var litt "dumme" og ha med å gjøre og ble meget overrasket over tygon! Jeg trodde kuriyama slangene var tilnærmet nesten like bra som tygon, bare billigere (noe jeg fikk inntrykk av på microplex sin hjemmeside), men det er helt feil! Tygon er virkelig det du bør satse på! Men 50cm?? Tror du bør regne med 2 meter ja..

Lenke til kommentar
Jo, også mangler du en ting. AC fluid. Og vann.

Trenger ikke AC fluid eller vann, jeg bare koker opp vann hjemme her og tilsetter frostvæske.

Tygon er virkelig det du bør satse på! Men 50cm?? Tror du bør regne med 2 meter ja..

Alt med god margin... :D

Jeg tenkte at jeg likesågodt kan kjøpe en del tilfelle jeg tilfeldigvis klarte å ødelegge noe...

Kan jo senke til 4m så har jeg en del til overs, vet jo aldri hva jeg kan finne på...

Lenke til kommentar
Tygon er virkelig det du bør satse på! Men 50cm?? Tror du bør regne med 2 meter ja..

Jeg tenkte at jeg likesågodt kan kjøpe en del tilfelle jeg tilfeldigvis klarte å ødelegge noe...

Kan jo senke til 4m så har jeg en del til overs, vet jo aldri hva jeg kan finne på...

Nei. 500cm er 5 meter! 50 cm er ingenting! Det er jo per 10. cm., så du bør nok ta ca 20-25.. Men hvis du vil ha god margin er det ingenting i veien for å kjøpe mer..

Lenke til kommentar

Nei. 500cm er 5 meter! 50 cm er ingenting! Det er jo per 10. cm., så du bør nok ta ca 20-25.. Men hvis du vil ha god margin er det ingenting i veien for å kjøpe mer..

Oi... kikket ikke bra nok.. takk for opplysningen. Tar 30 jeg eller så blir det dyre greier. I tillegg så har broren min litt vanlig PVC slanger liggende hvis det skulle trenges.

Lenke til kommentar

Oi... kikket ikke bra nok.. takk for opplysningen. Tar 30 jeg eller så blir det dyre greier. I tillegg så har broren min litt vanlig PVC slanger liggende hvis det skulle trenges.

Tre meter er nok mer enn nok det, så lenge du ikke begynner å ta litt frem og tilbake og kutte i hytt og pine.. Kommer sikkert til å ende opp med litt over en meter igjen hvis du legger det rett og ikke rundt om kring over alt..

Lenke til kommentar
Til tross for det lille uhellet klarer jeg forsatt settet til å bli billigere enn det waterchill+en ekstraradiator og VGA blokk.

Hva syns du nå? Ta en ny titt... Fjernet unødvendige ting.

Ser veldig bra ut. Jeg ville kjøpt AC selv om det hadde blitt dyrer og jeg.. Mye "stiligere" enn waterchill.. Også sitter man mer igjen med gleden over å ha gjort noe selv.. Pluss at man får tygon istedet for noe annen slags møkkaslanger..

Lenke til kommentar
Vet ikke hva viftegrillene koster, men du kan jo kjøpe de saken som er til radiatoren, ser mye fetere ut

Den er bare dritten! De skruene som følger med er jall og passer liksom ikke fordi dem er enten for lange eller for korte. Også når man prøve å borre opp så er det faktisk 100% umulig. Det blir bare varmt også blir de misfarget.. Jeg fikk opp to og et halvt hull etter ett ødelagt og ett nesten ødelagt borr.. Og ja, det var metallbor.. Stålbor heter det vel kanskje? Lurer på hva for slags sjuk legering det metallet der var laget av. :-?

Lenke til kommentar
Ser veldig bra ut. Jeg ville kjøpt AC selv om det hadde blitt dyrer og jeg.. Mye "stiligere" enn waterchill.. Også sitter man mer igjen med gleden over å ha gjort noe selv.. Pluss at man får tygon istedet for noe annen slags møkkaslanger..

Hva mener du med "gjort noe selv" ?

Lenke til kommentar

Hva mener du med "gjort noe selv" ?

Satt sammen selv istedet for å kjøpt ferdigpakke. Tror det er det han mente.

Lenke til kommentar
Støvfilter! :) hvis rad skal stå i bunnen suger den inn MYE støv, spes hvis den står på gulvet, så jeg vill lagt det på listen i stede for grill.

-P-

Hvordan festen filterene? Kan hende det blir litt vanskelig med filer i men sammenheng? Siden jeg skal ha vifta under radiator og vifta skal skrues fast i kabinettet.

Slik: Radiator

Vifte

Kabinettbånn

Hvor skal luftfilteret på? Ser ut som om man bare skal klæsje den på... men det er ingen skruhull i monteringsramma... Lage noen? Null problem!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...