kristoffer2k Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Hei, Er en gutt som skal starte 2. klasse videregående. Er ikke så veldig datainteressert, så hadde sett stor pris på deres innspill på PCer som kan passe min bruk. Jeg har en PC som jeg skal bruke hovedsaklig til skolebruk, mens denne laptopen vil jeg bruke på fritiden på internatet jeg bor på, dvs blir mye brukt til filmseing, litt gaming her og nå og diverse typer entertainment. Når det gjelder skjermstørrelse vil jeg gjerne ha den 17", men 15.6" går det og. Takk på forhånd for all hjelp! -Knut Ludvig Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) ASUS N53SV-SX513V, 15,6" LED-skjerm, Nye Intel Core i3-2310, 4GB DDR3 RAM, 640GB harddisk, Blu-ray-spiller, GeForce GT540 1GB, Bang & Olufsen ICEpower, HDMI 1.4 & DisplayPort, billigste pris 5499kr. Samme modell men med bedre cpu og uten BlueRay drev, ASUS N53SV CI5 2.3 4GB/500 GT540M 15.6" W7HP Nyhet! Kraftfull multimediemaskin med superlyd fra Bang & Olufsen ICEpower, pris 6299kr. Endret 16. juni 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
kristoffer2k Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 ASUS N53SV-SX513V, 15,6" LED-skjerm, Nye Intel Core i3-2310, 4GB DDR3 RAM, 640GB harddisk, Blu-ray-spiller, GeForce GT540 1GB, Bang & Olufsen ICEpower, HDMI 1.4 & DisplayPort, billigste pris 5499kr. Samme modell men med bedre cpu og uten BlueRay drev, ASUS N53SV CI5 2.3 4GB/500 GT540M 15.6" W7HP Nyhet! Kraftfull multimediemaskin med superlyd fra Bang & Olufsen ICEpower, pris 6299kr. Ser bra ut det der, men vil gjerne ha flere innspill før jeg tar en endelig vurdering. En annen ting som hadde våre praktisk for min del er om det er mulig å betale PCen ved måndentlig betaling (over 24 mnd eller lignende) siden jeg er student og ikke har nøyaktige summer på kortet her og nå, slik jeg heller kan benytte stipendet til å hjelpe å betale PCen med. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) De fleste butikkene har vel betalingsordninger hvor du kan spre betalingen utover mnd og år, MEN dette er dyrt så jeg vil nok anbefale deg å enten spise havregryn i noen uker slik at de klarer å ta hele summen i en smell, eller låne beløpet av mor, far eller en rik kompis. Å handle på kreditt er svindyrt og er i mine øyne helt uaktuelt hvis du er fattig student. Prøv å fikse det på en annen måte. Du må fort ut med mange tusen kr i renter på slike ordninger og det er jo penger du absolutt ikke har. En alternativ løsning er å betale med f.eks Mastercard, hvis du betaler tilbake summen innen 45 dager så er dette rentefritt og en veldig smart måte og bruke kredittkort på. Endret 17. juni 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå