Gå til innhold

Hjelp til kjøp av laptop til ~5000

Anbefalte innlegg

Hei,

Er en gutt som skal starte 2. klasse videregående. Er ikke så veldig datainteressert, så hadde sett stor pris på deres innspill på PCer som kan passe min bruk.

Jeg har en PC som jeg skal bruke hovedsaklig til skolebruk, mens denne laptopen vil jeg bruke på fritiden på internatet jeg bor på, dvs blir mye brukt til filmseing, litt gaming her og nå og diverse typer entertainment.

Når det gjelder skjermstørrelse vil jeg gjerne ha den 17", men 15.6" går det og.

Takk på forhånd for all hjelp!

-Knut Ludvig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut det der, men vil gjerne ha flere innspill før jeg tar en endelig vurdering. :)

En annen ting som hadde våre praktisk for min del er om det er mulig å betale PCen ved måndentlig betaling (over 24 mnd eller lignende) siden jeg er student og ikke har nøyaktige summer på kortet her og nå, slik jeg heller kan benytte stipendet til å hjelpe å betale PCen med. :)

Lenke til kommentar

De fleste butikkene har vel betalingsordninger hvor du kan spre betalingen utover mnd og år, MEN dette er dyrt så jeg vil nok anbefale deg å enten spise havregryn i noen uker slik at de klarer å ta hele summen i en smell, eller låne beløpet av mor, far eller en rik kompis.

Å handle på kreditt er svindyrt og er i mine øyne helt uaktuelt hvis du er fattig student. Prøv å fikse det på en annen måte. Du må fort ut med mange tusen kr i renter på slike ordninger og det er jo penger du absolutt ikke har.

En alternativ løsning er å betale med f.eks Mastercard, hvis du betaler tilbake summen innen 45 dager så er dette rentefritt og en veldig smart måte og bruke kredittkort på.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...