Gjest Slettet+212343 Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Vet ikke hvor ellers jeg skal poste dette i håp om å få svar. I ettermiddag, ca 7-halv 8 sirklet det et enmotors propellfly over Trondheim. Er det noen som tilfeldigvis har peiling på hva slags fly dette var? Det eneste jeg kunne fastslå var at det var brunaktig i fargen med røde vingetupper og haleror, hadde 1 motor og en fantastisk herlig lyd. Jeg er ingen ekspert, men det hørtes og så ut som noe gammelt fra krigens dager! Ble stående å glane og lytte midt på Bakklandet i flere minutter, til damas store irritasjon:p Rar ting å spørre om, men noen som har peil? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Det finnes nok mange enmotors fly i enda flere fargekombinasjoner. Er nok litt vanskelig å si noe ut i fra det du oppgir. Hvordan var vingene montert? Topp/midt/bunn? Jeg synes de fleste fly har herlig lyd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Det var undervinge, og etter det jeg kunne se en lav profil på canopy-glasset, eller hva nå det heter på Norsk. Jeg syntes også jeg hørte kompressor hyl a la Messerschmidt BF109, men det er vel neppe tilfelle. Finnes vel ikke mange av de i flygbar stand i Norge:p Jeg syntes haleroret var kantete og ikke rundt, men jeg har ikke akkurat haukesyn. Rart om det ikke finnes en oversikt et sted over fly av slik type i Norge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå