Gå til innhold

Test: Corsair SP2500


Anbefalte innlegg

Sjokk at hw.no anbefaler et Corsair-produkt..... :roll:

 

Det er jo kanskje ikke så rart, når Corsair i det store og hele har levert bra produkter.

 

Om man ønsker god lyd uten basskassa, så er jo Swan MKIII sine høyttalere nydelige! Du har ikke to små sattelitter og ei svær kasse, men du får da 2 høyttalere i brukbar størrelse. Her får du kvalitetslyd og bass nok om du ikke må ha en rumperister til film. Har disse koblet til et ASUS Xonar STX, og den komboen er fin. Men vi snakker om en annen prisklasse her: 4000kr for høyttalere og 1500kr for lydkort.

Har sett på Swan serien selv. Høyttalerne ser jo unektelig bra ut, og får gjennomgående gode anmeldelser.

 

Folks bruksområder er jo forskjellige, men selv ville jeg aldri kjøpt noe 2.1 sett med en overdimensjonert sub og to legoklosser som satellitter.

 

Corsair lager stort sett gode produkter, jeg har selv et 700D kabinett jeg aldri kunne tenke meg å bytte, men det virker som om anmeldere og kritikere tror at alt Corsair tar på blir til gull.

 

Har selv Asus Xonar Essence STX, med et Z-5500 tilkoblet via optisk toslink. Fra PC-en kommer det stort sett FLAC med 100% logs. Tviler på at Corsairs høtalere spiller musikk bedre enn noen av Swan høytalerne for å si det slik, så da blir det jo en overveiing hva slags bruksområder man har.

 

Jeg for min del bruker pcen lyden mest til musikk, derfor ble dette mitt valg. Har før hatt forskjellige Logitech høyttalere sett selv. Men å få dette lydkortet med Swan høttalere gjorde pcen om til et bra stereoanlegg også. Det krever jo også sitt til materialet som spilles av for å utnytte det til det fulle selvsagt. Jeg er iallefall mega fornøyd med det valget og synes det var verdt hver krone.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ikke for å bumpe en gammel tråd, men har bare et bittelite irriterende problem som har begynt og komme i det siste. Kontrollenheten har begynt og leke sitt eget liv og viser hvit skjerm eller nå som kom sist, hele skjermbildet opp ned. Må nok sende hele kontrollenheten inn til RMA for å få ny. Plagsomt er det dog. Enheten fungerer rundt 85% av gangene.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Testa just dette settet nå. Skuffet egentlig, dårlig bass veldig lite dypbass (ja jeg prøvde alle mulige plasseringer)

 

Satelittene er OK. Kontrolleren er litt buggy, flere ganger koblet bassen helt ut og måtte gjennom etpar equalizer valg før den plutselig koblet på igjen.

 

Om en er ute etter dyp bass og "god" bass til en billig penge, så det LOGITECH Z-623 2.1 høytalersettet jeg har milevis bedre på bass. men satelittene har ikke like klart og fint lydbilde som satelittene på SP2500. Hmm.. skulle fått kombinert, subben fra logitech settet med satelittene fra corsair ;)

Lenke til kommentar

Fornøyd med en stram og fin bass som lett gir nok brum, rumble og fylde på mitt rom. Slappe bassenheter er slitsomt.

Har ikke hatt noen problemer med kontrollenheten i de 6 mnd jeg har brukt de daglig.

 

Personlig synes jeg dette settet er helt rått med mindre du ønsker ennå bedre lyd som logitech settet ikke gir.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Rote i en eldgammel tråd:

Jeg har ikke hatt høyttalerne i et halvt år en gang, og de stoppa idag for andre gang.. Forrige gang sendte jeg dem til corsair og fikk fiksa fjernkontrollpanelet som ble helt hvitt en dag, og det virker som om fjernkontrollen er problemet denne gangen også..

For all del, kjempegod lyd, men det hjelper jo ikke hvis det ikke fungerer.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Den eldre serien av disse høyttalerne skal ha hatt noe problemer med kontrolleren, men i senere modeller skal vist dette være fikset. Fikk samme hvite skjermen på min bare at min drev å småklikket en stund før den ble helt hvit. Måtte skru enheten av og på flere ganger og noen ganger endte alt på skjermen opp ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...