sindre8 Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Hei , jeg har en acer aspire 5738z som jeg har et problem med. Problemet er da at den skrur seg av , statid vekk, noe som irriterer meg.. Jeg sjekket tempraturene på laptopen , og det viste seg at skjermkortet er på 107 grader når jeg ser på en youtube film?! Jeg har overklocket skjermkortet med msi afterburner litt , i kanskje 1 dag , så har jeg reseta det. noen som vet om en løsning for problemet ? På forhånd takk btw: skjermkortet er nvidia geforce G105M Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Problemet har du selv funnet ut av. 107 grader er i meste laget og høres ikke normalt ut. Løsningen er sannsynligvis å åpne opp maskinen og fjerne støv og skitt slik at luftgjennomstrømningen blir bedre. Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Fult mulig at det er støv her og der som gjør at lufttilførselen reduseres og boom - maskinen blir varmere. Under PCen så er det 4 gummiknotter, er de der fortsatt? Hvis ikke anbefaler jeg at du mekker en fancy løsning sånn at PCen blir hevet. Dette vil gjøre lufttilførsel bedre. Hvis du tørr kan du jo skru av noen lokk og sjekke etter støv på innsiden, hvis ikke bruk støvesuger på utsiden og sug ut så mye støv som overhode mulig. Funka ekstremt bra på en PS3 til en venn som var tettet av støv (den skrudde seg av etter 30 minutter grunnet overoppheting. Etter jeg rensa den uten å skru av noen lokk, kun med kompressor og støvsuger) Lenke til kommentar
sindre8 Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 aha , jeg har jo hatt laptopen i over et 1 så jeg tror jeg støvsuger og slikt i morra takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå