Gå til innhold

Hvordan slippe å trykke utløserknapp to ganger?

Anbefalte innlegg

Jeg har et Canon Eos 500d, og lurer på en ting;

Når jeg bruker P, M osv. så må jeg trykke utløserknappen to ganger for at bildet tas.

Dette er veldig irriterende når jeg skal ta mange bilder etter hverandre.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for at jeg tar bilder ved kun ett trykk?

Takker for hjelp på forhånd! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må trykke inn to ganger, helt ned!

Gå inn i kamera menyen og naviger til "custom functions".

canon-500d-scr10.jpg

Deretter går du til valg 9 og se om kamera er stilt in på "mirror lockup".

canon_t1i_custom_function_menu_anim.gif

Edit: for sein :)

Endret av piltar
Lenke til kommentar

Nikon tror jeg ikke vil at folk skal lese de, siden de tar kun kr. 750,- for den übertørre 400 siders saken som følger med Nikon D300.

Nikon har vel skjønt tankegangen til kundene og begynt å produsere forståelige kamera slik at man ikke lenger trenger den "store ekle boken". :p

Lenke til kommentar

Nikon tror jeg ikke vil at folk skal lese de, siden de tar kun kr. 750,- for den übertørre 400 siders saken som følger med Nikon D300.

Den følger med når du kjøper kameraet. I tillegg kan den lastes ned fra Internet.

Boken er stor og inneholder mange nyttige informasjoner (også for de som har fotografert en stund). Absolutt noe som må leses igjen og igjen, også etter en tid med kameraet.

Lenke til kommentar

Nikon har vel skjønt tankegangen til kundene og begynt å produsere forståelige kamera slik at man ikke lenger trenger den "store ekle boken". :p

Tankegangen til de forskrudde individene som kjøper Nikon i utgangspunktet, mener du vel :p

Tror heller at de har laget brukergrensesnittet sitt så kronglete med vilje, slik at man kjøpe manuelen - det er der de tjener pengene sine :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...