Exerqtor Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Var så uheldig at den ene disken min svikta her for 1 uke siden. Oppsettet mitt var i utgangspunktet på 2x500GB og 1x1TB. Det var delt opp på 4 virtuele disker, den ene 500GB disken hadde System disken og en "Diverse" disk med nedlastinger å noen programmer. Den andre 500GB disken hadde kun spill og den slags, + noen backups fra eldre pc'r jeg har hatt. 1TB disken har kun Musikk og Film.. Det som skjedde var at jeg satt å spilla så plutselig frøs skjermbildet og lyden, så jeg "Alt+Tab" ut på skrivebordet og avsluttet spillet via oppgave behandleren. Å trudde bare det var snakk om at spillet hadde hengt seg. Men så avsluttet aldri prosessen og pc'n sluttet til slutt å reagere. Da tok jeg svenske metoden å skrudde av strømmen og lot pc'n kjøle seg ned litt. Når jeg skulle boote igjen da så kommer pc'n til å med den sorte skjermen der det står at Windows laster, der blir den stående i 5min, så går den over på velkommst/innloggings skjermen, når enn har skrevet passord å trykket på enter så tar det nye 5 min å logge på. Å etter den er logget på så går alt synnsykt treigt og det går så vidt å komme inn på Min datamaskin. Å gå inn på noen av diskene var bare å glemme, i tillegg så var det ikke noe info å se på spill disken, stod bare disk navn. Siden det var som det var så regnet jeg med at det var den ene 500GB disken med Windows på som hadde bukket under, og ikke klarte å lese noe fra spill disken pga cache feil eller noe. Derfor bestilte jeg en 120Gb SSD disk som jeg tenkte jeg skulle kjøre som systemdisk. har nå satt i den nye disken å instalert windows på den(sitter på pc'n nå). Så nå når jeg er ferdig å legge inn alt av drivere osv, så skrude jeg av pc'b og koblet til signal kablene til di andre 3 diskene for å få ryddet opp i det jeg kunne. Da skjer det samme igjen, kommer til Windows laster skjermen osv som skjedde før. Da tenkte jeg at det var på tide å ta prøv å feil metoden å koble ut en og en disk å se når den bootet. Det viste seg da at det var den andre 500GB disken med spill og backups som var død. Så spørsmålet er om det er noen her som vet om åssen jeg kan få lura liv i den så jeg får hentet ut det jeg hadde som backup på den? Håper VIRKELIG det lar seg gjøre. Hadde vært j****g synd om det var tapt for ever. Og utover det, åssen er det jeg får Administrator tilgang på de 2 andre diskene som er igjen? Får ikke slettet eller opprettet filer på dem siden jeg vist nok ikke er admin. Endret 16. juni 2011 av Exerqtor Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Hvis disken ikke spinner opp så kan du glemme det. Hvis den starter så kan det være en bitteliten mulighet, men det forutsetter at du veit hva du driver med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå