Gå til innhold

Reparasjon av strømforsyning - verdt pengene og tiden?


Anbefalte innlegg

Jeg fant en FSP FX700-GLN(700W ATX-strømforsyning) i elretur-dunken i dag. Den har en en del sprukne kondensatorer, og varmeskade på undersiden.

 

Jeg kan å håndtere en loddebolt, så det å bytte ut de store komponentene er ikke noe problem. Det jeg lurer på er om det lønner seg å fikse den, eller om det bare er å "loote" kondiser og vifte, og kaste den tilbake.

 

Det å bytte selve kondisene er greit, og det koster ikke allverdens å kjøpe nye, men jeg er usikker på om de små firkantene på baksiden klarte seg(dioder, transistorer, eller hva det nå er).

 

Og iom at det koster ca. 100 kroner for nye kondensatorer, gidder jeg ikke å kjøpe det om det ikke vil redde strømforsyningen.

 

post-108681-0-02365800-1308248628_thumb.jpg

post-108681-0-93139300-1308248533_thumb.jpg

 

Noen innspill om situasjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke sikkert at den ødelagte kondensatoren er det eneste problemet med denne strømforsyningen. Det kan være foråsaket av, og også selv ha foråsaket andre feil. Om det virker en stund etter bytte av kondensator kan det hende den feiler igjen snart, kanskje tilogmed på en måte som drar med seg flere komponenter i PCen din. Jeg vil si at det absolutt ikke er å anbefale å forsøke å fikse den selv, selv om man ser bort i fra kostnadene dette medfører i form av deler og tidsbruk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...