Stigma Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 De har i utgangspunktet to ekstern antenner for D-35 en for hus/hytte og en for båtfolk. Link: http://www.ice.no/privat/bredband-dekning-og-signal.aspx Edit: Bruk dekningskart og spesifiser gate adresse postnummer så får du opp nærmeste beste sender og i hvilken retning (grader) du kan stille inn retningsbasert antenne fra din adresse. http://www.ice.no/privat/dekning-dekningkart.aspx I og med at de tilbyr antenner selv også så er jo det naturligvis noe OP bør sjekke først og fremst. Jeg kan ikke se noen pris på disse, men det går det nok ann å spørre om. Jeg ville annbefalt en retningsbestemmt type når signalforholdet allerede er såpass dårlig. Det som står om fast sikt er også verdt å merke seg. En god retningsbestemmt antenne på denne frekvensen vil ikke gi noe godt signal innendørs. Den bør plasseres så høyt som mulig og utendørs, med så fri sikt som mulig. Kort antenneledning fra antenne til ruter er også ønskelig - da langre antennekabel vil svekke signalet, så beste situasjon er å plassere ruterne på veggen et sted, med antenne et kort stykke til utenfor huset der den kan monteres strategisk. WLAN nettet vil jo sørge for at du sansynligvis får mer en grei nok dekning rundtom i huset (ihvertfall til den hastigheten du kan maksimalt oppnå på mobilt bredbånd ie. et par megabit/sek). Forøvrig beklager jeg at jeg rotet in 3g i samtalen tidligere. Jeg anntok Ice brukte 3G som de fleste andre leverandørene, men dette er ikke tilfellet som vi nå har funnet ut. -Stigma Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Siden D-35 routeren er trådløs både på eksternt nettverk (CDMA 450Mhz) og internt Wlan kan jo denne plasseres på loftet. Trenger jo kun 220v strøm tilkoplet. Da får man kort avstand til en utendørs antenne plassert høyt på den siden av huset som har best retning og sikt mot nærmeste ICE sender. Man kan nesten sammenlikne det med montering av parabol. Signalet overvåker man i web interfacet i routeren mens man holder på å optimalisere sende/mottak forholdet med antenne posisjonering. [1] 1. Signal Strength Icon This icon indicates the signal strength of the EV-DO network serving your Modem. The range below applied to EV-DO signal only. OFF No Modem connected to computer Antenna only- Red Modem connected but no service Antenna only-White Weak signal (< -111 dBm) Antenna + 1 bar Low signal (-111 ≤ sig. < -103 dBm ) Antenna + 2 bars Medium-Low (-103 ≤ sig. < -98 dBm) Antenna + 3 bars Medium signal (-98 ≤ sig. < -93 dBm) Antenna + 4 bars Medium-high (93 ≤ sig. < -88 dBm) Antenna + 5 bars Strongest signal (≥ -88 dBm) Endret 17. juni 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
MightyArseFace Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 jeg fant en antenne i boden min, den ser sånn her ut https://profiles.google.com/u/0/114051464138947117226/about?np=1&hl=no jeg vet ikke åssen jeg legger til bilder her, så jeg laget en google bruker og la det inn der. Jeg vet ikke noe om denne antenna, det eneste som står på den er TRIAX. kan jeg bruke denne til antenne?+? ihvertfall, hvordan kobler jeg den opp, hva slags lednigner trenger OSV. PS: takk for all hjelp til nå Lenke til kommentar
MightyArseFace Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 De har i utgangspunktet to ekstern antenner for D-35 en for hus/hytte og en for båtfolk. Link: http://www.ice.no/privat/bredband-dekning-og-signal.aspx Edit: Bruk dekningskart og spesifiser gate adresse postnummer så får du opp nærmeste beste sender og i hvilken retning (grader) du kan stille inn retningsbasert antenne fra din adresse. http://www.ice.no/privat/dekning-dekningkart.aspx I og med at de tilbyr antenner selv også så er jo det naturligvis noe OP bør sjekke først og fremst. Jeg kan ikke se noen pris på disse, men det går det nok ann å spørre om. Jeg ville annbefalt en retningsbestemmt type når signalforholdet allerede er såpass dårlig. Det som står om fast sikt er også verdt å merke seg. En god retningsbestemmt antenne på denne frekvensen vil ikke gi noe godt signal innendørs. Den bør plasseres så høyt som mulig og utendørs, med så fri sikt som mulig. Kort antenneledning fra antenne til ruter er også ønskelig - da langre antennekabel vil svekke signalet, så beste situasjon er å plassere ruterne på veggen et sted, med antenne et kort stykke til utenfor huset der den kan monteres strategisk. WLAN nettet vil jo sørge for at du sansynligvis får mer en grei nok dekning rundtom i huset (ihvertfall til den hastigheten du kan maksimalt oppnå på mobilt bredbånd ie. et par megabit/sek). Forøvrig beklager jeg at jeg rotet in 3g i samtalen tidligere. Jeg anntok Ice brukte 3G som de fleste andre leverandørene, men dette er ikke tilfellet som vi nå har funnet ut. -Stigma det du skrev om antennene ice tilbyr har jeg allerede sett på, jeg finner bare bilder og ikke noe om priser og bestilling. PS: hva betyr OP???? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) det du skrev om antennene ice tilbyr har jeg allerede sett på, jeg finner bare bilder og ikke noe om priser og bestilling. PS: hva betyr OP???? OP = Original Poster. Det er en engelsk forkortning for "trådstarter". Ja, jeg så helelr ingen prising på ICE sine sider om det. Jeg ville sendt dem en email og spurt etter pris på den retningsspesifikke antennen. Anngående antennen du fannt - står det ingen modellnummer eller noe sånt på den? Triax sendes vel et sted i UHF båndet, så det er ihvertfall i noenlunde ballparken av det du trenger - men om den dekker akkurat 450Mhz frekvensområdet eller ikke kan jeg ikke svare på uten å ha noen modellnummer å google opp. Når du allerede har den tilgejngelig så er det kanskje verdt et forsøk og se om du får betydelig bedre signal med denne i forhold til standardantennen. Kanskje noen andre bedre kan svare på hvilket frekvensområde en antenne for Triax nødvendigvis må dekke - og om dette overlapper med det frekvensområdet du trenger. -Stigma Endret 17. juni 2011 av Stigma Lenke til kommentar
MightyArseFace Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 det du skrev om antennene ice tilbyr har jeg allerede sett på, jeg finner bare bilder og ikke noe om priser og bestilling. PS: hva betyr OP???? OP = Original Poster. Det er en engelsk forkortning for "trådstarter". Ja, jeg så helelr ingen prising på ICE sine sider om det. Jeg ville sendt dem en email og spurt etter pris på den retningsspesifikke antennen. Anngående antennen du fannt - står det ingen modellnummer eller noe sånt på den? Triax sendes vel et sted i UHF båndet, så det er ihvertfall i noenlunde ballparken av det du trenger - men om den dekker akkurat 450Mhz frekvensområdet eller ikke kan jeg ikke svare på uten å ha noen modellnummer å google opp. Når du allerede har den tilgejngelig så er det kanskje verdt et forsøk og se om du får betydelig bedre signal med denne i forhold til standardantennen. Kanskje noen andre bedre kan svare på hvilket frekvensområde en antenne for Triax nødvendigvis må dekke - og om dette overlapper med det frekvensområdet du trenger. -Stigma men hvordan rigger man opp en sånn antenne som jeg har??? jeg vet ingen ting om den. hva slags ledninger som skall brukes, hvor mann putter ledinger i ruteren OSV Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 men hvordan rigger man opp en sånn antenne som jeg har??? jeg vet ingen ting om den. hva slags ledninger som skall brukes, hvor mann putter ledinger i ruteren OSV Først må du se hvilken tilkoblingskontakt antennen bruker. Ta et høyoppløsning bilde i godt fokus av kontakten. Jeg skal prøve å identifisere den for deg. Den skal nok kobles inn på en av de to kontaktene der det nå stå små antenner på ruteren din. Avhengig av hvilken type kontakt antennen har og hvilken kontakt ruteren har kan det være vi trenger en adapter. Derfor må du også ta et godt bilde av kontakten på ruteren (uten antenne). -Stigma Lenke til kommentar
MightyArseFace Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 men hvordan rigger man opp en sånn antenne som jeg har??? jeg vet ingen ting om den. hva slags ledninger som skall brukes, hvor mann putter ledinger i ruteren OSV Først må du se hvilken tilkoblingskontakt antennen bruker. Ta et høyoppløsning bilde i godt fokus av kontakten. Jeg skal prøve å identifisere den for deg. Den skal nok kobles inn på en av de to kontaktene der det nå stå små antenner på ruteren din. Avhengig av hvilken type kontakt antennen har og hvilken kontakt ruteren har kan det være vi trenger en adapter. Derfor må du også ta et godt bilde av kontakten på ruteren (uten antenne). -Stigma takk for din hjelp, men akkurat nå er jeg hos min venn, og skall bli der i natt. Jeg kommer ikke hjem før i morgen tidlig, da kan jeg ta noen bilder og legge dem ut på nettet. PS: hvordan legger jeg til minjatyr bilder i teksten? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Har TS sjekket om http://directconnect.no/ har bygd ut trådløst internet i hans område?? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) ... Triax sendes vel et sted i UHF båndet, så det er ihvertfall i noenlunde ballparken av det du trenger Triax sendes ingen steder ;-) det er nok bare navnet på produsenten av antennen, som kan se ut til å være en TV antenne for VHF bånd III (173-230MHz). http://www.triax.no/ Endret 20. juni 2011 av BearCat Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 ... Triax sendes vel et sted i UHF båndet, så det er ihvertfall i noenlunde ballparken av det du trenger Triax sendes ingen steder ;-) det er nok bare navnet på produsenten av antennen, som kan se ut til å være en TV antenne for VHF bånd III (173-230MHz). http://www.triax.no/ Takk for rettelsen - TV/radio utstyr er som sagt ikke akkurat mitt spesialfelt -Stigma Lenke til kommentar
akb34 Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 antenne til ice ,kan du få som magnetfotantenne og retningsantenne ,har prøvd begge 2 .bruker ice usb modem jeg D50. mener antennene koster 395kr .retnings antenna stiler du i retning nærmeste sender ,følger med brakett til å skru på vegg.fungerer ganske bra .du får kjøpt begge deler,men til magnetfot antenne kan du bruke den gml 450 mobil tlf antenna.med en liten overgang .på usb modemet er det bare å plugge det inn i siden .sitter en liten gummileppe der .det gamle usb modemet D35 var det å skru det inn . bruker mitt ice modem stort sett i oslo ,men er ustabile forhold selv der . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå