Gå til innhold

Hva er best til bruk mot database!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville nok sagt Visual Basic hvis det er snakk om Access eller ADO-database. Skal du til med Oracle eller annet koblet mot ODBC er nok Java det beste. Uansett er Visual Basic og Access absolutt det enkleste, men så er jo Oracle den mest brukte da, og betydelig kraftigere.

Lenke til kommentar

Heisann.

Ville nok anbefalt Java. Har ikke kunnskap om programmering mot databaser (enda), men har hørt at dette skal være greitt i Java. Vi skal selv lære mot Oracle-databaser, så det skal gå greitt. Det er jo ellers et rimelig "enkelt" språk å lære seg, så hvis du har "hastverk" så kan det være et tips.

 

ps. vi er oss på skolen....:smile:

Lenke til kommentar

Hvordan du skal aksessere databasen er en ting, men hva skal du bruke for å lage brukergrensesnittet. Det ville vel være fordel å lage database delene av applikasjonen i samme språk som brukergrensesnittet.

 

Jeg vet at java mot database er enkelt å jobbe med, men skal man utnytte dette burde også GUI lages i java. Det er enklere å lage GUI raskt i VB kontra Java.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 23:29, kilogram skrev:

F.eks. så slepp du å frigjera minne igjen, språket gjer det sjølv... :smile:



 

På samme måte som java.

Første gangen jeg så C# kodeeksempel så tok jeg det for å være java kode. Syntaxen er veldig lik.

Kan godt være at C# er bra.

Er forresten Visual C++ en del av Visual Studio .NET lenger?

 

Terje

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-13 15:11, arne123 skrev:

Perl/cgi er best på web.


 

Dette stemmer ikke. Når det gjelder web, så er både ASP og PHP er langt mer moderne språk og inneholder god funksjonalitet til å kommunisere med databaser. Man kan få dette til med Perl også, men det er mye mer tungvindt.

 

Hvis man kan Visual Basic fra før, bør man satse på ASP, mens dersom man kan C++ eller Perl, bør man nok satse på PHP.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"Hvis man kan Visual Basic fra før, bør man satse på ASP, mens dersom man kan C++ eller Perl, bør man nok satse på PHP."

 

Nåja, hvis du kan C++ eller Perl, så ville jeg anbefalt å bruke ASP.NET, siden du kan bruke begge de språkene direkte der. :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...