totokaka Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Hei, har hatt en server på rommet i en månde nå, den har vært på 14t i døgnet ca. Nå vasket jeg den litt og tokk derfor ut cpu vifta. Nå vill ikke pc'en på, helt i startenb gikk den på når jeg bare brukte atx kabelen, eller da gikk cpu vifta på. prøvde nå å jumpstarte den, men den gikk ikke på =( Er det sikkert at den må byttes ut, og hvordan ble den ødelagt, kan det være noe annet som også er ødelagt? Pc'en er ca 5år gammel og var ferdigbygget. takk for svar!! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Nå vasket jeg den litt og tokk derfor ut cpu vifta. Har du vasket inne i PCen? Da kan det være årsak. Det kan også være feilmontert vifte/kjøleblokk elelr manglende kjølepasta. Lenke til kommentar
totokaka Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 Nei, såklart VASKET jeg ikke inni pc'en, tenkte det var et bedere ord enn ryddet. Men som sagt, PSUen ville ikke på med jumpstart heller, så jeg tror ikke det er feilmontering av vifta/kjøleblokken. Men du har faktisk rett i at det ikke var så mye kjølepasta på... Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 VIss du ikke klarer å jumpstarte strømforsyningen, så kan det ver at den er gåen. Test med en annen strømforsyning viss du har mulighet(låne av nabo/kompis eller du har en gammel liggene) Lenke til kommentar
totokaka Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Prøvde det, men den hadde ikke vanlig ATX kontakt. Lenke til kommentar
totokaka Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Åhh, foresten mener så klart PSU og ikke CPU i tittelen =) Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Kan godt ver at det er PSUen som er gåen. Hvilke ledninger brukte du for å jumpstarte PSUen? Lenke til kommentar
totokaka Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Grønn og den svarte til høyre for den, prøvde også med alle de andre svarte jordings kablene. Men hvorfor/hvordan ble den ødelagt? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Okei bare sånt som skjer. Min brors PSU streika etter 2 år. Sånt som skjer bare. Min bror sin PSU kom det røyk ut av. Å pcen din er 5år gammel, som regel er garantien 3 eller 5år garanti. å kvalitets produsenten Corsair har hele 7år på noen av sine Endret 17. juni 2011 av sveibuen Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Corsair er en av klassens beste når det kommer til garantier etc. De har minst 2 år (tror jeg) global garanti på alle sine produkter, og mer på enkelte (fem til syv år på strømforsyninger). Så kan absolutt anbefale Corsair-strømforsyninger. De er kanskje litt dyre, men har jevnt over høy kvalitet og gode garantiordninger. Lenke til kommentar
totokaka Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Heldigvis var det bare serveren, den brukes ikke til så mye heller =) men på pcen har jeg en corsair cx500 Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Corsair har gjennomgående gode PSU'er, men de har varierende garanti og effektivitet. CX, 2 år, ikke 80plus sertifisert CX, 3 år, 80plus standard GS, 3 år, 80plus standard VX, 5 år, 80plus standard TX, 5 år, 80plus standard/bronse HX, 5 år, 80plus bronse - 650/1000W HX, 7 år, 80plus sølv - 750/850W AX, 7 år, 80plus gull Et billig og greit alternativ til CX og GS serien, er FSP Aurum, som i 400W utgave selges for under kr 500 fra Pixmania. Den har 5 års produsentgaranti og holder 80plus gull. Dessverre gir ikke Pixmania mer enn 2 års garanti, men den bør leve adskillig lenger enn det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå