Gå til innhold

regner med at CPU er ødelagt

Anbefalte innlegg

Hei, har hatt en server på rommet i en månde nå, den har vært på 14t i døgnet ca.

Nå vasket jeg den litt og tokk derfor ut cpu vifta.

Nå vill ikke pc'en på, helt i startenb gikk den på når jeg bare brukte atx kabelen, eller da gikk cpu vifta på. prøvde nå å jumpstarte den, men den gikk ikke på =( Er det sikkert at den må byttes ut, og hvordan ble den ødelagt, kan det være noe annet som også er ødelagt?

Pc'en er ca 5år gammel og var ferdigbygget.

takk for svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, såklart VASKET jeg ikke inni pc'en, tenkte det var et bedere ord enn ryddet. Men som sagt, PSUen ville ikke på med jumpstart heller, så jeg tror ikke det er feilmontering av vifta/kjøleblokken. Men du har faktisk rett i at det ikke var så mye kjølepasta på...

Lenke til kommentar

Okei :)

bare sånt som skjer.

Min brors PSU streika etter 2 år. Sånt som skjer bare. Min bror sin PSU kom det røyk ut av.

Å pcen din er 5år gammel, som regel er garantien 3 eller 5år garanti. å kvalitets produsenten Corsair har hele 7år på noen av sine :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Corsair er en av klassens beste når det kommer til garantier etc. De har minst 2 år (tror jeg) global garanti på alle sine produkter, og mer på enkelte (fem til syv år på strømforsyninger). Så kan absolutt anbefale Corsair-strømforsyninger. De er kanskje litt dyre, men har jevnt over høy kvalitet og gode garantiordninger.

Lenke til kommentar

Corsair har gjennomgående gode PSU'er, men de har varierende garanti og effektivitet.

CX, 2 år, ikke 80plus sertifisert

CX, 3 år, 80plus standard

GS, 3 år, 80plus standard

VX, 5 år, 80plus standard

TX, 5 år, 80plus standard/bronse

HX, 5 år, 80plus bronse - 650/1000W

HX, 7 år, 80plus sølv - 750/850W

AX, 7 år, 80plus gull

Et billig og greit alternativ til CX og GS serien, er FSP Aurum, som i 400W utgave selges for under kr 500 fra Pixmania. Den har 5 års produsentgaranti og holder 80plus gull. Dessverre gir ikke Pixmania mer enn 2 års garanti, men den bør leve adskillig lenger enn det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...