Gå til innhold

Jesus er all bevissthet.


Anbefalte innlegg

Lol, ingen ultimat sannhet. Noen buddhister mener jo at man ikke skal bekymre seg over hva som er virkelig, men oppføre seg bra uansett. Det som er litt viktig for meg, jeg tror kanskje at mye av mine poenger er lost på deg, men jeg sier det likevel, er at sinnstilstanden til den som praktiserer rett tro, er veldig positiv. Til ettertanke så skjønner jeg jo da, at dette ikke er DEG! Det er jo synd.

 

For meg virker det som du står imellom noe standpunkt som helst, og prøver å være overlegen derfra. Her har du virkelig funnet en posisjon du kan rakke ned på ALLE fra. HAHA. Alle er deg underlegen. Ja, i Islam er det satan som mener seg overlegen alle. (mennesket). En ildånd.

 

Are u "on fire"?

 

Si meg siden du ikke har et ateistisk standpunkt så er vel det "ateistisk skrulleri" også? :D

 

Lol. Her ta en femmer, dette var jo absolutt gøy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror kanskje at mye av mine poenger er lost på deg, men jeg sier det likevel, er at sinnstilstanden til den som praktiserer rett tro, er veldig positiv. Til ettertanke så skjønner jeg jo da, at dette ikke er DEG! Det er jo synd.

Verden er full av religiøse skrullinger som snakker om rett tro. Er du også en av de?

For meg virker det som du står imellom noe standpunkt som helst, og prøver å være overlegen derfra. Her har du virkelig funnet en posisjon du kan rakke ned på ALLE fra. HAHA. Alle er deg underlegen. Ja, i Islam er det satan som mener seg overlegen alle. (mennesket). En ildånd.

Du er ikke den første som påstår at jeg står i ledtog med Satan. Men ifølge mange muslimer er du selv en slik ildånd. Min posisjon er ikke tema for tråden, det er det din posisjon som er. Og det er ikke jeg som kommer med slike naive påstander. Påstander uten argumentasjon eller bevis.

 

Du kommer med påstander som du på forhånd regner med at alle er enige med deg i. Slik er det ikke! Du kommer med religiøse påstander uten fnugg av bevis. Også forventer du at alle andre bare skal godta det? Hvem er du egentlig?

 

Du har tidligere sagt at det finnes vitenskapelig teori om First Cause. Det viser for meg at du:

 

-ikke vet hva vitenskapelig betyr

-ikke vet hva teori betyr

 

Men overrask meg gjerne! Kan du ikke vise til denne vitenskapelige first cause teorien? Det hadde de aller fleste her satt pris på.

Lenke til kommentar

First Cause har jeg vel gått inn på før.

 

Jeg kan si det igjen :)

 

Om du sporer din bevisshet tilbake til opprinnelsen, finner du Gud. Noen mener at bevissthet kommer fra et objekt, en stein kanskje. Eller en ildball som magisk oscillerte slik at bevissthet oppsto. Man kan påstå det. Men det religiøse aspektet er at bevissthet alltid har vært. Og bevissthet kan eksistere evig for så å skape noe. En stein, har ingen vilje. Man kan si at noe oppsto fra en stein, men hvor kom første årsak fra?

Når du forstår at stein ikke har noen vilje, skjønner du at den første ildballen i universet også, hadde ingen vilje. Eller om du sporer universet tilbake til et vakum, vakumet har ingen vilje. Så hvor kommer det fra? Her kommer first cause, første årsak som en naturlig puslebit til det hele.

Først cause, sier at alle årsaken kan spores tilbake til den, og den er selv evig, uforanderlig, og må ha de samme atributtene som Abrahams Gud. Første årsak er også kalt "prime mover." Dette fordi ingenting i universet gjør noe på egenhånd, men prime mover, beveger alt. Gud er altså den som driver hele universet. Det hele er egentlig ganske logisk.

 

Fred.

Lenke til kommentar

Mange her inne virker som selvhøytidelige provokatører. Den siste, tar seg ikke for god i å bruke "vend det andre kinn til", som nok en god kjenner av hersketeknikker kan bruke. Han ville selvfølgelig aldri gjort dette selv. "La meg misbruke deg" kunne jeg jo sagt til han, og påstått at dette var hans religion.

 

Nei, jeg har vel sagt dette mange ganger nå, og det ungikk også den siste provokatørs poster.

Jeg tror altså på menneskelig naturlig adferd. Igjen lurer jeg på om han fikk med seg tittelen på tråden. !? HELT UTROLIG.

 

Det virker som jeg starta en debatt midt i søppelkassa.

Jeg skal moderere meg, ettersom jeg har sett mer nøye på historikken i denne tråden, dine og andres kommentarer.

Også fordi du fant det nødvendig å understreke i originalposten din at dette dreier seg om "esoterisk religion", som du sier.

Teksten din var/er til forveksling lik den typiske "bible thumper", og dermed trigget dette min automatrefleks.

Når jeg nå ser (antar) hva du egentlig prøvde å si, beklager jeg at jeg hoppet på en forhastet konfrontasjonslinje.

Når det er sagt, stiller jeg meg fortsatt skeptisk til følgende:

 

Du presenterer din konklusjon som et faktum, lar det henge, og lurer på om "det var flere her inne som visste det."

Blir litt som å si "Hei, forresten: Porsche er verdens beste bil. Skulle bare stikke innom og sjekke om det var flere som hadde fått dette med seg..."

 

Du nevner selvhøytidelighet. Lurer på om ikke den pila muligens peker i din retning også... ?

Endret av phydeaux
Lenke til kommentar

Først cause, sier at alle årsaken kan spores tilbake til den, og den er selv evig, uforanderlig, og må ha de samme atributtene som Abrahams Gud.

Det er en interessant tanke, og tyder på livlig fantasi. Men som du ser selv, så har du jo ikke presenterert noe vitenskapelig dokumentasjon som tyder på at det er noen sannhet i det du sier. Det eneste du sier er "Gud er altså den som driver hele universet. Det hele er egentlig ganske logisk.". Det er bare religiøse skrullinger som sier slike ting. Du tror det samme som religiøse skrullinger og uttrykker deg på samme måte. Så jeg kan ikke se noe annet enn at du ønsker å bli oppfattet som en religiøs skrulling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når var det dere opplevde noe godt sist? Sitter dere i mørke? La meg invitere dere til lyset.

 

Dette er et eksperiment mellom meg og Gud. Vi inviterer dere til å bli med.

 

Mediter på "Alt er Den Allvitendes Skapning" i 3 dager. Husk det gjennom alle 3 dagers gjøremål og turer.

 

Dette er bedre enn noe vitenskapelig dokument.

 

Fred være med dere.

Må Allah ta dere inn i troen.

Lenke til kommentar

Når var det dere opplevde noe godt sist? Sitter dere i mørke? La meg invitere dere til lyset.

 

Dette er et eksperiment mellom meg og Gud. Vi inviterer dere til å bli med.

 

Mediter på "Alt er Den Allvitendes Skapning" i 3 dager. Husk det gjennom alle 3 dagers gjøremål og turer.

 

Dette er bedre enn noe vitenskapelig dokument.

 

Fred være med dere.

Må Allah ta dere inn i troen.

Foretrekker Manowar jeg:

 

"In the beginning there was silence

and darkness, all across the earth.

Then came the wind, and a hole in the sky.

Thunder and lightning keep crushing down,

hit the earth and split the ground,

fire burning high in the sky.

From down below, fire melted the stone,

the ground shook, and started to pound.

The gods made heavy metal,

and they saw that it was good.

They said to play it louder than hell,

we promised that we would."

 

Det er bedre enn det religiøse skrulleriet ditt. Måtte gudene og gudinnene tilgi deg for din ignoranse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når var det dere opplevde noe godt sist?

 

Senest for en times tid siden.

 

Sitter dere i mørke?

 

I grunnen ikke, lyst og fint her akkurat nå, også i overført betydning.

 

La meg invitere dere til lyset.

 

Dette er et eksperiment mellom meg og Gud. Vi inviterer dere til å bli med.

 

Mediter på "Alt er Den Allvitendes Skapning" i 3 dager. Husk det gjennom alle 3 dagers gjøremål og turer.

 

Dette er bedre enn noe vitenskapelig dokument.

 

Hvorfor ikke heller meditere over "menneskelig godhet", "nestekjærlighet" eller "kunsten å glede andre"? For mange vil nok dette være mer fruktbart enn det du foreslår, både for ateister og religiøse okke som...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Din svakhet er at du tror du har forstått sannheten. Likevel gjør du alt du kan for at alle andre skal tro akkurat slik du tror. Alle andre må være akkurat slik du er. For du har jo rett? Det er du som har funnet sannheten?

 

Det eneste du oppnår med denne diskusjonen, er at alle som leser her forstår at de ikke skal la seg lure av religiøse skrullinger. Det fungerer som motgift mot det du ønsker å smitte andre med.

Lenke til kommentar

Det hele er egentlig ganske logisk.

 

Jovisst er det logisk. Når vi observerer universet så er det logisk å konkludere med at noen laget universet. Problemet er at begynnelsen til universet er jo svært ulogisk. Fysiske lover, dimensjoner og kanskje tid smelter eller bryter sammen til noe ukjent. Dette forstår du ikke så du hopper elegant over problemet. Du går fra A til C uten å forklare B.

 

Om du sporer din bevisshet tilbake til opprinnelsen, finner du Gud.

 

Vi er utviklet til å springe rundt med spyd og jakte eller samle inn ressurser. Vår bevissthet er begrenset til å ikke forstå begynnelsen. Det å tro at Gud står bak alt er ingen problem. Jeg laget spydet mitt, hvem laget jorden? Så du har rett. Hvis vi sporer vår begrensede bevissthet tilbake så finner vi Gud.

 

Lurer på hva vi kan finne hvis vi ikke var begrenset.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du er ikke begrenset. En maskin er begrenset, og består av et bestemt antall komponenter. Uansett hvor mange komponenter dette er, så vil ikke maskinen være bevisst. Derfor må bevissthet være det ubegrensede.

 

Jeg lagde en video på youtube om temaet.

 

http://www.youtube.com/watch?v=n70vDjKbs9s

 

Fred.

Endret av Paradox_Uncreated
Lenke til kommentar

Du er ikke begrenset. En maskin er begrenset, og består av et bestemt antall komponenter. Uansett hvor mange komponenter dette er, så vil ikke maskinen være bevisst. Derfor må bevissthet være det ubegrensede.

 

Så om jeg bygger en hjerne av kunstige celler, identisk bygget opp som en menneskehjerne, så vil ikke den fungere?

 

Hvorfor trenger vi hjernen da når den ikke fungerer?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Alt dette peker altså til at Jesus snakker om Ordet / liv / bevissthet.

 

 

Konklusjon: Vi er bevissthet, den absolutte, allmektig, god. Skaper av tid og rom. Uten begynnelse, uten slutt :)

 

Jeg forstår ikke hva i all verden dere mener med "bevissthet"? For det er helt tydelig ikke det samme som det Vitenskaplige begrepet "bevissthet", altså "jeg"et som skapes i hjernen.

 

Bevissthet kan slås av med narkose. Bevissthet kan forandres med kjemiske stoffer. Altså er gud ikke allmektig.

 

Jeg har en følelse av at Paradox_Uncreated har redefinert ordet bevissthet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...