wWhatever Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Hei hei. Jeg aner ikke hvordan man regner ut slikt, så da lurte jeg på om noen snille brukere her inne, kunne gjøre det for meg? Jeg veier 46,8/47 på morgenen, og 48 kg litt utover dagen/kvelden og er 157-8 cm høy. Et spørsmål til... Hvis man f.eks spiser en matvare som inneholder en del kcal, men karb- og fettinnholdet. er ganske lavt, kan man da spise mye av den matvaren uten å legge på seg (alt med måte, selvsagt)? Kalles dette for negative kcal? På forhånd, tusen takk for svar! Hilsen den mystiske jenta... Endret 16. juni 2011 av wWhatever Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Kaloriinnholdet er det som sier hvor mye energi som er i matvaren, så det teller like mye inn på det totale mengden du får i deg om dagen. Men det er bedre å spise fett enn sukker, forutsatt at det er sunt fett... Kalorikalkulator: http://www.iform.no/pub/art.php?id=444 Lenke til kommentar
nordmannen Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Det er forskjellig fra person til person og du høres heller ikke så veldig stor ut, heller litt i tynneste laget. Jeg sier beveg deg heller og spis hva du føler for! (Vet jenter er vanskelige å overbevise på det ) Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg er forsåvidt enig med deg der. Eks-kona mi er riktignok muskuløs, men jeg tror hun ligger på 149/53 eller noe i den dur, og selv det er litt tynt... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Et når du er svolten til du blir mett. Om du går opp i vekt et du meir enn du forbrenn, går du ned i vekt et du mindre, held du vekta et du akkurat nok. Sørg for å få i deg proteiner, fett, karbohydrater og vitaminer. Proteiner: Kjøtt, fisk, mjølkeprodukter. Fett: Kjøtt, omega-3, mjølkeprodukter, fisk. Karb: Frukt og bær, juice, ris, pasta. Frukt og grønt er veldig bra. Det er lite kalorier i grønnsaker, det kan du ete mykje av. Endret 16. juni 2011 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå