LMH1 Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Må si jeg liker Popcorn hours A-200. Men problemet er at jeg syns denne begynner å bli litt gammeldags og umorderne. Fikk lyst å bytte kabinettet men har foreløpig planer om en Hitachi Deskstar 7K3000.B 3TB SATA3 64MB 7200RPM 6.0Gb/s 0S03208 hardddisk. Så jeg fikk lyst å bygge meg en liten pc som gjør det samme: ASUS AT5IONT-I DELUXE Intel® Atom D525 Dual-Core CPU Intel® NM10 chipset Next-generation NVIDIA® ION™ graphics USB 3.0 Nå tenker jeg ikke å bruke denne som PC, men som mediacenter. Så jeg trenger ikke DVD stasjon fordi jeg bruker PC å overføre til harddisken. Det som er viktigt: Mediaportal eller tilsvarene Enkelere mulighet å tilpasse operativsystemet Superrask oppstart (1 sekund) Stillegående (Borsett fra harddisken) Klarer fint å spille av 2560p videoformat problemfritt Fremtidretter (Superviktig). Fjernkontroll er et krav siden dette er mediacenter USB3 (Superspeed), Sata 600, vifteløs er det viktigste Nå trenger jeg bare 1 harddisk så holder med 1-2 sataporter. Finnes det enklere varariant av ASUS AT5IONT-I DELUXE skal prøve å lete litt så kan dere komme med ideer. Nå tror jeg velger litt for kraftig maskinvare her, Popcorn hour har vel bare 677 mhz prosessor og 64 mb ram så dette er lite. Playsation 3 har alt for liten harddisk til å kunne brukes som mediacenter. Ønsker helst mulighet for IPTV gjennom TP kabelen. Endret 16. juni 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 Eller tror jeg i så fall vurderer: ASUS E35M1-I DELUXE, AMD E350 mini-ITX, Hudson M1, DDR3, 1xPCIe(2.0)x1 med AMD Radeon HD 6310 skjermkort. Denne er litt billige ca 1100 kr mot 1600 kr. Men spørsmålet jeg lurer på gjennom HDMI her kan jeg klare versjon 1.4 med både 7.1 lyd og bilde i god kvalitet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå