Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

bredbånd........ ???

Anbefalte innlegg

Sitter og ser litt på hjemmesidene til bredbåndsl leverandørene...

Alle skryter av hastighete er SÅ bra.... Da begynner jeg nesten og skrike..... Se på svenskene...

bostream har 26 mbit... til 398 SEK...

firstmile i norge ar 12mbit til 1500 NOK...

Er det bare jeg som synes at norge er elendige til og levere bredbånd?

Bredbånsfrabrikken kom jo inn i norge men fikk ingen støtte av staten eller noe for og nemelig bygge ut bredbånd.......

(lurer på hvorfor...... Kan det ha noe med TELENOR og gjøre????)

For tar jeg ikke feil var telenor statseid og er vel i bunn og grunn det i dag oxo..... La staten loppe oss for alt vi har..

legger oxo til at lyse bare levere her -->https://www.lyse.no/produkter/bredband/utbygging/?1797

Hipp hurra for norge!!!!!!

1gb begrensning og slik dritt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke uinteressant eller usant. Problemet er bare at det er diskutert ihjel på dette og andre forum. Alle er her klar over at det norske bredbåndstilbudet stinker i forhold til Sverige. De fleste er stortsett også enige om at Telenor stinker... But nice try anyway! ;-)

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes at norge er elendige  til og levere bredbånd?

Bredbånsfrabrikken kom jo inn i norge men fikk ingen støtte av staten eller noe for og nemelig bygge ut bredbånd.......

BB byggde ut i store byer(Oslo) hvor det uansett er kundegrunnlag for og bygge ut bredbånd.

Skal staten sponse noe så bør den gå til områder hvor det ikke er så fett og være leverandør.

Lenke til kommentar

sånn er norge,det er jo en grunn til at norge er en av de dyreste land å bo i,bredbånd er dyrt,mat er dyrt,sprit er dyrt,biler er dyrt etc

Hvis du ikke liker det flytt til sverige,vurderer det faktisk sjøl,driter i bredbånden det som iriterer meg mest er bil avgift,hvis du skal ha en rå bil med 300hester + så må du punge ut til avgifter sykt mye forhold til svenskene.

Lenke til kommentar
norge er et tull land svensken ler seg sikket ihjel når de ser prisene på bredbånd og biler hehe :lol:

Så ler jeg når jeg ser hva svenskene tjener i timen også.

Norge er et av de billigste landene i Europa, når det gjelder hvor lenge vi må jobbe for å kjøpe så-og-så mye. Vi er i hvert fall på topp tre, og svenskene, som alle misunner så mye, ligger LANGT ned.

Lenke til kommentar

Jaja, det var jo litt av en livsløgn. Kjøpekraften i Norge ligger på nivå med Spania og det er ganske langt nede. Selv om riktignok levestandarden i Norge er høyere, altså skolegang, helsevesen osv...

Real-lønna i Norge er svært lav. Vi er rike, men fattige... Det er ikke uten grunn at Norge har en av Europas dårligste bilparker f. eks.

Lenke til kommentar

Det jeg sikter til er ikke generall kjøpekraft i en bestemt by, men bare gjennomsnittlig kjøpekraft på matvarer. I det tilfellet gjelder mitt utsagn.

Beklager om jeg ikke fikk spesifisert det.

Var vel egentlig veldig off-topic, men jeg skrev det i hvert fall.

Lenke til kommentar

Ikke for å forsvare norske bredbåndsleverandører, men det er mye billigere å bygge ut bredbåndsnett i Sverige av den enkle grunn at folk bor mye mer sentralisert der enn her i Norge. Klart det finnes mange småsteder der også, men få av dem har mulighet for bredbånd ennå (akkurat som i Norge).

Altså (oppsummert), sentralisert bebyggelse, en sentral gir flere kunder, flere kunder gir mere penger i kassa, mere penger gir grunnlag for å bygge ut mer.

Lenke til kommentar
Det jeg sikter til er ikke generall kjøpekraft i en bestemt by, men bare gjennomsnittlig kjøpekraft på matvarer. I det tilfellet gjelder mitt utsagn.

Ja, det er det jeg sier er feil. Hvis du ser posten over... Det med byene er bare en fotnote. At en by er dyr å bo sier ikke noe om kjøpekraften. Tokyo er en svært dyr by å bo i, men Japsene har en svært sterk kjøpekraft.

Problemet er at i Norge, selv om vi har høye lønninger, så er varer og tjenester i Norge så dyre at man må til Spania for å finne et land hvor befolkningen har like lav kjøpe kraft.

Det gjelder spesielt å bo, (banklån og leie) mat, forbruksvarer og luksus artikler. Norge ble faktisk for ikke så lenge siden kåret til et av verdens værste land å bo i nettopp fordi alle typiske "nære ting", varer som folk flest kjøper er avsindig dyrt. Det være seg hus, mat, alkohol, røyk, osv. Det er knekkende likegyldig om geitost er billig så lenge det er oliven folk kjøper... eller alkohol og røyk for den saksskyld. Hvorfor tror du det er så høy sukker-avgift i Norge? Det er fordi Staten vet at uansett hva folk gjør, så spiser de sjokolade. Når vanlig mat i seg selv også er så dyrt så legger det et veldig press på folk flests lommebok.

Et enkelt regnestykke: (ca. tilsvarende tall).

En svenske får 100 kr. i lønn (netto)

Mat 50 + husleie 20 = 30 kr. til å bruke på annen morro som i tillegg er langt billigere enn i Norge.

Normann får 120 kr. i lønn (netto)

Mat 80 + husleie 35 = 5 kr til å kjøpe bl.a. bredbånd og andre "luksus" varer, som da i tillegg er opptil flere 100% avgiftsbelagt.

Normenn er fattige. Vi er rike når vi stikker til utlandet. Det er alt.

Vi vinner typiske FN undersøkelser osv. fordi de tar utgangspunkt i kriminalitet, levealder, sosiale-rettigheter, o.l.

Lenke til kommentar

Ikke for å spore av men :D

var ikke dette noe om pris osv

av alle som leverer en telenor lik løsning med 128 k opp er vel tele2

billigst men hvis vi kan velger vi alle ngt

og for å spore av igjen p2p klienter har ofte samme uploadkode :x

hvis du trenger hastigheteten din altså (emule/winmx/dc++)

Lenke til kommentar
bostream har 26 mbit... til 398 SEK...

firstmile i norge ar 12mbit til 1500 NOK...

Tenkte jeg skulle legge til dette:

Bostream sitt 'snabba' internett

Avstånd | Downstream | Upstream

<300m | Upp till 26 Mbps | Upp till 26 Mbps

300-1000m | Upp till 13 Mbps | Upp till 13 Mbps

>1000m Upp | till 8 Mbps | Upp till 1 Mbps

Jeg bor ikke mindre enn 300/1000 meter fra min 'telestation'... gjør du!?

Lenke til kommentar

for at dykk skal syte meir så kan eg fortelje at med lyse så får eg gjennomsnittleg om nettene 16000+ kbit/s om nettene

er mykje internett eg får for pengane ja, også statisk ip koster jo BARE 10kr!!!!! månaden. Du har fullt lovt til å sette opp server. Så nå som eg flytter til oslo så må eg nedgradere oppkoblinga mi kraftig :(

heldgvis så har eg remote desktop

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...