dTd Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Hei! Har akkuratt blitt dataingeniør men vil gjerne bli enda flinkere i c# jeg har hatt et kurs i c# på skolen, samt Java og php, og luktet litt på Flash med as3 & flex samt c++ og webutvikling med c# og aspx på egenhånd. Men jeg vil ikke si jeg er direkte flink. Derfor tenkte jeg å starte et lite prosjekt for meg selv og utvikle et eller annet... Problemet er at jeg er ikke har noen ideer til hva som kan være lurt og prøve seg på! Jeg kommer ikke til å prioritere dette for mye fremfor jobb og det sosialet og derfor vil jeg ikke starte på noe som er for vanskelig og omfattende. Så har dere noen gode forslag? Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) En mulighet, siden du ikke vil bruke så alt for mye tid, er å gjøre mange småoppgaver. Du slipper da faren ved å gå lei på større prosjekter, og du får hyppige "victories" som kan inspirere deg til videre innsats. Du vil da ikke få trent deg på arkitektur, objektorientering el.l., men vil bli bedre på programmering generelt, og det er alltid nyttig. Jeg tenker f.eks. på å løse oppgaver på Euler Project. Du kan også finne en rekke tips til småoppgaver på codegolf.stackexchange.com. Eller du kan google etter "code kata" for å finne noen typiske oppgaver som trener på spesifike ting uten å være for omfattende. Populære kataer er f.eks. implementasjon av en streng-kalkulator, poengberegning for Bowling, parsing / beregne vinner i poker / texas hold'em, eller et program for å konvertere fra 10-talls-systemet til romertall. Som nyutdannet ingeniør vil jeg også anbefale deg å trene på testdreven utvikling. TDD blir bare viktigere og viktigere i bransjen. Endret 16. juni 2011 av torbjørn marø Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg kan legge til at ved å gjøre mange småoppgaver så vil du også få erfaring som gjør at du etterhvert vil få flere ideer til større prosjekter du kan gjennomføre. Ikke forsøk å tvinge frem de gode ideene, de kommer av seg selv når de er klare - sålenge du jobber jevnt og trutt med å forbedre basisferdighetene dine. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 Takker for hjelpen! Skal sjekke ut linkene og se hvordan det går Tar gjerne imot flere tips ogs! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå