dag1234 Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Vel, i slike saker går man naturlig nok igjennom en følelsesmessig prosess. Som kan ta noen måneder, og består av flere stadier. For meg ser det ut som om du er på "erkjennelses-stadiet". Du forstår at du har et problem, du erkjenner det selv, og du kan bekjenne det til fremmede. Ok, hvis familien din kan hjelpe på noen måte - og som regel både kan og vil familien det, selv om du ikke nødvendigvis kan se det her og nå - da kan neste skritt være å bare fortelle dem om det, og spørre dem om dem kan hjelpe med noe. Synes du? Jeg synes han er mer på "skryte-stadiet". 1 Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg synes han er mer på "skryte-stadiet". Et ukjent stadie for meg *host*. 2 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg synes han er mer på "skryte-stadiet". Et ukjent stadie for meg *host*. Trenger du en halspastill? Eller synes du ikke at det er et visst eksibisjonistisk preg over TS? Hvilke alkoholikere er det som viser seg frem på denne måten om ikke andre behov ligger under? 1 Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Nei... Jeg vet ikke, og tar heller ikke sjangsen på en amatør-psykoanalyse per debatt-forum. 1 Lenke til kommentar
Stereotypisk bergenser Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Har flere ganger sett på nærmt hold hvorhen dette vil ende; skaff deg hjelp før det er for sent. 1 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Nei... Jeg vet ikke, og tar heller ikke sjangsen på en amatør-psykoanalyse per debatt-forum. Psykoanalyse er vel noe ganske annet, og ikke verken for amatører eller pr forum. Men jeg har møtt noen, og kan saktes ha litt av det selv og, som bærer sine sår som var det medaljer. Og det er greit nok det, vi må alle gjøre det beste ut av det vi har å fare med, men som informasjonskonsulenter duger vi dårlig, men som fluepapir er det en viss nytte. En 19åring som profilerer seg som "Alkoholiker: spør meg" får verken sympati eller respekt hos meg. Heller en tanke om at det en selvfølelse som trenger krykker. "Se meg, bekreft meg - til en hver pris" lyser det lang vei. Hadde denne 19åringen virkelig ønsket å ta tak i sine problem, så hadde det siste han kom på vært å profilere seg som en etanlolens Klara Klok. Da hadde han tatt sin krukke og helt den i do eller noe slikt, og gjort noe med problemene sine - som f eks sluttet å drikke. Uten å lage et nummer ut av det. Mvh Dag Ed: Typo Endret 17. juni 2011 av dag1234 4 Lenke til kommentar
Hei Sveis Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Det er trist når så unge personer har et alkoholproblem, men det er aldri for sent å få hjelp. Kroppen har en utrolig evne til å reparere seg selv, hvis ikke det har gått for langt, men selv de som har drukket i tiår, og slutter å drikke, kan leve lenge til. Endret 22. juli 2012 av Hei Sveis 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 Nei... Jeg vet ikke, og tar heller ikke sjangsen på en amatør-psykoanalyse per debatt-forum. Psykoanalyse er vel noe ganske annet, og ikke verken for amatører eller pr forum. Men jeg har møtt noen, og kan saktes ha litt av det selv og, som bærer sine sår som var det medaljer. Og det er greit nok det, vi må alle gjøre det beste ut av det vi har å fare med, men som informasjonskonsulenter duger vi dårlig, men som fluepapir er det en viss nytte. En 19åring som profilerer seg som "Alkoholiker: spør meg" får verken sympati eller respekt hos meg. Heller en tanke om at det en selvfølelse som trenger krykker. "Se meg, bekreft meg - til en hver pris" lyser det lang vei. Hadde denne 19åringen virkelig ønsket å ta tak i sine problem, så hadde det siste han kom på vært å profilere seg som en etanlolens Klara Klok. Da hadde han tatt sin krukke og helt den i do eller noe slikt, og gjort noe med problemene sine - som f eks sluttet å drikke. Uten å lage et nummer ut av det. Mvh Dag Ed: Typo Drit og dra. Du er ikke bedre enn noen andre. Anonym poster: 3ae7c3e4e37bb112c006d8fc99a0288f Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå