AnonymDiskusjon Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg er alkoholiker, bare 19 år gammel. Her kan dere stille spørsmål. Jeg svarer så fort jeg kan og har tid. Postet av anonym: 11a5af6c22559bad35bcdfa9e5fad694 3 Lenke til kommentar
rioi Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Hvorfor ber du ikke om hjelp med å løse problemet? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 Når begynte du å drikke? Jeg begynte å drikke da jeg var 14 år. I 15-årsalderen begynte jeg å drikke hjemmebrent alene på rommet mitt. Var ikke alltid jeg hadde tilgang til alkohol, men ganske ofte. Drakk da cirka 3 ganger i uka alene på rommet, av og til mer. Og det utviklet seg, nå kjenner jeg et sterkt sug etter alkohol. Nå drikker jeg alkohol nesten hver dag, men jeg blir ikke full hver gang jeg drikker. -TS Postet av anonym: 11a5af6c22559bad35bcdfa9e5fad694 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 Hvorfor ber du ikke om hjelp med å løse problemet? Jeg vet faktisk ikke, men jag har vært inne på tanken om å gå på ett AA-møte. En dag blir det sikkert. Men tror ikke jeg går dit for å slutte med drikkinga, kansje prøve å dra ned forbruket litt. Jeg "reparerer" ofte når jeg er fyllesyk. Drakk en øl for 1 times tid siden ettersom jeg var fyllesyk etter drikkinga i natt. Ble bedre med en gang... - TS Postet av anonym: 11a5af6c22559bad35bcdfa9e5fad694 1 Lenke til kommentar
vZ Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Hva legger du i ordet alkoholiker? Hvilke fellestrekk har du? Hvorfor drikker du? Hvordan har drikkemåten din utviklet seg fra start til din situasjon idag? Har du prøvd å slutte, og hvis tilfelle, hvilke resultater har det gitt deg? Er det å innse at man er alkoholiker noe som tærer på deg, eller er du likegyldig til saken? Hvilke alkoholholdige væsker drikker du? Hvor ofte drikker du? Blir du fornøyd etter inntak av en enhet, eller må du bli full for å være fornøyd? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 Hva legger du i ordet alkoholiker? Hvilke fellestrekk har du? Hvorfor drikker du? Hvordan har drikkemåten din utviklet seg fra start til din situasjon idag? Har du prøvd å slutte, og hvis tilfelle, hvilke resultater har det gitt deg? Er det å innse at man er alkoholiker noe som tærer på deg, eller er du likegyldig til saken? Hvilke alkoholholdige væsker drikker du? Hvor ofte drikker du? Blir du fornøyd etter inntak av en enhet, eller må du bli full for å være fornøyd? Jeg drikker på ukedager. Kan ikke slutte å drikke før jeg er full eller flaska er tom. Får jeg ikke alkohol på de tider jeg er vant med eller at jeg ikke kan drikke av en eller annen grunn så føler jeg meg uvel og kan ikke tenke på annet enn alkohol. Hvorfor jeg drikker? Egentlig så har jeg ikke noe bra svar på det, jeg bare drikker... Som 14-15 åring likte jeg alkoholruset, det var morro og fikk meg til å føle meg bedre. Og det får jeg fortsatt til å føle meg bedre. Jeg har ikke prøvd å slutte. Men en gang var jeg nødt til å holde meg edru i cirka 2 uker. Det var jævlig og ikke morro i det heletatt. Det tærer ikke på meg at jeg har insett mitt problem, det er snarere en lettelse. Men jeg lurer en hel på hvordan jeg har det om 10-20-30 år. Jeg drikker de fleste alkoholholdige væsker. Har tilogmed gått ut i garasjen og drukket spylervætske og rød-sprit en kveld jeg var full og ikke hadde igjen noe "skikkelig" alkohol. Sånne ting skal jeg ikke drikke igjen. Hvor ofte jeg drikker? Jeg drikker når jeg føler for det, og det er ganske ofte. Jeg drikker som sagt alkohol nesten hver dag, men kjøper ikke nok til å bli full hver dag. Men noen ganger i uka er jeg full. Igår var jeg full, og idag har jeg kjøpt 8 øl og ei flaske vin som jeg skal kose meg med ikveld. Om jeg blir fornøyd av en enhet alkohol. Tja, det blir jeg vel. La oss si at jeg får ei øl av en kompis. Da må jeg nesten alltid ned på butikken å kjøpe mer etter at jeg har drukket kompisens øl... - TS Postet av anonym: 11a5af6c22559bad35bcdfa9e5fad694 2 Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Har du vurdert å snakke med fastlegen din om dette, for å få henvisning til kanskje psykolog eller noe? Kan jo godt være ting som ligger bak og murrer, har du selv noen teori om hvorfor du absolutt må drikke deg full når du drikker alkohol? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Har du vurdert å snakke med fastlegen din om dette, for å få henvisning til kanskje psykolog eller noe? Kan jo godt være ting som ligger bak og murrer, har du selv noen teori om hvorfor du absolutt må drikke deg full når du drikker alkohol? Har ikke noen forklaring egentlig, det bare blir sånn. Har jeg tatt et glass så er det ekstremt vanskelig å slutte. Sliter også litt med depresjon og ensomhet, så det er nok litt derfor jeg drikker også. - TS Postet av anonym: 11a5af6c22559bad35bcdfa9e5fad694 Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Om noen hadde byttet ut vanlig alkoholholdig øl med alkoholfri øl (la oss si du drikker dette) , hadde du da kjent forskjellen? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Om noen hadde byttet ut vanlig alkoholholdig øl med alkoholfri øl (la oss si du drikker dette) , hadde du da kjent forskjellen? Jeg vet ikke, har aldri blitt utsatt for den typen av lureri. Men har jo hørt historier om folk som har blitt dritings kanon på alkoholfritt øl, da de drakk det i troen at det var vanlig øl. Så det er jo fullt mulig at jeg kan lures med alkoholfritt øl, men som sagt jeg vet ikke. Postet av anonym: 11a5af6c22559bad35bcdfa9e5fad694 3 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Går du rundt og samler - og drikker, nesten helt tomme ølglass på utesteder? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Går du rundt og samler - og drikker, nesten helt tomme ølglass på utesteder? Det har skjedd et par ganger. Er man heldig så finner man halvdrukne ølglass osv. En gang fant jeg 4 glass som var godt over halvfulle. Men dette er neppe noe jeg skulle finne på i edru tilstand, kan jo väre blandet noe mannsjit i glassa... -TS Postet av anonym: 11a5af6c22559bad35bcdfa9e5fad694 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Skaff deg hjelp før det er for sent! Dette kan bare gå en vei, min venn. Det er nemlig nedover. Jo lengre du sitter i det, jo lengre blir veien tilbake også. Jeg er sikker på at noen i tråden vet om en institusjon eller medisinsk personell som du kan kontakte. 2 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Det tærer ikke på meg at jeg har insett mitt problem, det er snarere en lettelse. Men jeg lurer en hel på hvordan jeg har det om 10-20-30 år. Om du i det hele tatt lever om 10-20-30 år. Det der er ganske alvorlig og kan ende stygt. Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Hva syntes familien om problemet ditt? Håper ikke dette var for personlig spørsmål Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Hva syntes familien om problemet ditt? Håper ikke dette var for personlig spørsmål Tror ikke de vet det. En gang skulle de ha det til at jeg hadde alkoholproblemer, men det klarte jeg å snakke bort. Postet av anonym: 11a5af6c22559bad35bcdfa9e5fad694 Lenke til kommentar
Yoshii Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Det tærer ikke på meg at jeg har insett mitt problem, det er snarere en lettelse. Men jeg lurer en hel på hvordan jeg har det om 10-20-30 år. Om du i det hele tatt lever om 10-20-30 år. Det der er ganske alvorlig og kan ende stygt. Enig, alkohol er så å si det verste du kan bli avhengi av, verdens farligste rusmiddel, mamma sin onkel var alkoholiker, å han var ikke mye til menneske de siste årene han levde, alkohol abstinenser er jo det eneste av abstinenser man faktisk kan dø av å. Så noe må du gjøre før det er for sent, lykke til Endret 17. juni 2011 av Yoshii 1 Lenke til kommentar
Gretcheen Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Har du gått på skole de siste årene? I såfall; har du noen gang vært full på skolen? Har alkoholmisbruket ditt påvirket utdanningen din? Har du jobb? Hvordan ser du på framtiden din? Angrer du? Har du planer om å søke hjelp? Uff, jeg synes det er synd at en gutt, bare litt eldre enn meg skal ha slike problemer. Du bør virkelig skaffe deg hjelp, før det er for sent. Jo lengre du venter - jo verre blir det. Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Vel, i slike saker går man naturlig nok igjennom en følelsesmessig prosess. Som kan ta noen måneder, og består av flere stadier. For meg ser det ut som om du er på "erkjennelses-stadiet". Du forstår at du har et problem, du erkjenner det selv, og du kan bekjenne det til fremmede. Ok, hvis familien din kan hjelpe på noen måte - og som regel både kan og vil familien det, selv om du ikke nødvendigvis kan se det her og nå - da kan neste skritt være å bare fortelle dem om det, og spørre dem om dem kan hjelpe med noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå