Gå til innhold

Nato bomber sivile! -Cynthia McKinney i Tripoli med sannheten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De bombet universitetes auditorium. Kanskje de hadde info om at Gaddafi var der ?

Muammar-Gaddafi.jpg

Så det er greit å bombe universiteter så lenge man har mistanke om at fienden er der, selv om de i utgangspunktet ikke har noen resolusjon for å ta ut Gaddafi?

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

De bombet universitetes auditorium. Kanskje de hadde info om at Gaddafi var der ?

Muammar-Gaddafi.jpg

Så det er greit å bombe universiteter så lenge man har mistanke om at fienden er der, selv om de i utgangspunktet ikke har noen resolusjon for å ta ut Gaddafi?

Gaddafi er et militært mål

qaddafi-crop.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Muammar-Gaddafi.jpg

Gaddafi er et militært mål

qaddafi-crop.jpg

Er ikke uten grunn at USA fikk Norge/Danmark til å bombe Gaddafis residens.

Resolusjonen er i utganspunktet kun for å beskytte sivile, nå har det da blitt argumentert at man får beskyttelse av sivile gjennom å drepe Gaddafi. Men snart vil nok Gaddafi bli ettersøkt av International Criminal Court, som forøvrig har ganske begrenset støtte i Afrika.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Litt må man ofre for demokrati og frihet.

Åpenbart.... ^^

Neida... men seriøst da.. jeg er jo seff mot bombingen, men om jeg var for krigen så ville jeg jo sagt "shit happens" og alt det der...

Lett å bruke den episoden for alt hva den er verd, men det er jo et uhell da.. Og ja.. det er forferdelig og alt det der, men likefullt et uhell...

Så selv om jeg skulle ønske at alle nato flyene imploderte i luften så er det fortsatt et "shit happens"

Lenke til kommentar

Litt må man ofre for demokrati og frihet.

Åpenbart.... ^^

Neida... men seriøst da.. jeg er jo seff mot bombingen, men om jeg var for krigen så ville jeg jo sagt "shit happens" og alt det der...

Lett å bruke den episoden for alt hva den er verd, men det er jo et uhell da.. Og ja.. det er forferdelig og alt det der, men likefullt et uhell...

Så selv om jeg skulle ønske at alle nato flyene imploderte i luften så er det fortsatt et "shit happens"

Joda.

Men det hadde vært rart om feilbombing ikke hadde skjedd når NATO allerede for en måned siden hadde sluppet 6000 bomber i Libya.

Tror nok aldri det vil komme en krig som beskytter sivile liv.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

ADVARSEL: STERKE BILDER

Her bombes det i vei!

Triste greier, men det Libya regimet gjør her er ikke noen annet enn et tragisk forsøk for å skape sympati. Det er jo selvsagt forferdelig, men krig er forferdelig.

Libyske soldater skyter på mennesker de også, og dreper, så de er liksom ikke noe bedre...

Dette er prisen man betaler for krig og den må begge parter dele.

Lenke til kommentar

ADVARSEL: STERKE BILDER

Her bombes det i vei!

Triste greier, men det Libya regimet gjør her er ikke noen annet enn et tragisk forsøk for å skape sympati. Det er jo selvsagt forferdelig, men krig er forferdelig.

Libyske soldater skyter på mennesker de også, og dreper, så de er liksom ikke noe bedre...

Hvorfor er det tragisk? De fortjener sympati. Gaddafi har folkets støtte og vår egen regjering har inntil nylig rost Gaddafi for hans investering i sitt eget folk.

Libyske soldater skyter på gale islamister ja, har du fått med deg hva som skjer der nede i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det tragisk? De fortjener sympati. Gaddafi har folkets støtte og vår egen regjering har inntil nylig rost Gaddafi for hans investering i sitt eget folk.

Libyske soldater skyter på gale islamister ja, har du fått med deg hva som skjer der nede i det hele tatt?

Nå skal det sies, at jeg ikke har studert Libya noe nevneverdig da, men det er tragisk fordi de bruker maltrakterte mennesker på likhuset som propaganda.

Er jo samme metodene NATO brukte for å legitimere krigen da selvsagt.. Klaging og sutring over sivile ofre... bla..bla..

Like forkastelig det som alle løgnene..

Krig gir utelukkende masse ofre.

Gadaffi har nok ikke støtte i hele Libya vil jeg tro, men at han har støtte i deler av landet er nok riktig. Jeg er i mot hele krigen og synes det var en stor feil av oss å blande oss opp i det.

Lenke til kommentar

Er snakk om væpnende opprørere som tar over en del av landet, så vil si det er ganske naturlig Gaddafi slår ned på disse. Vi hadde nok gjort det samme i Norge om deler av landet hadde blitt okkupert av væpnende opprørere. Nå vil jeg ikke støtte bruken av vold, men kan godt skjønne Gaddafis handlinger. At sivile er drept av Libyske våpen vil jeg tro da det tross alt er en krig, men ser ikke motivet til Gaddafi for å gå målrettet etter sivile. Hvordan skal det hjelpe med å slå ned demonstrasjoner? Ser jo i den øverste videoen i nico69 sitt siste innlegg at Russian Today reporteren snakker om hvordan Gaddafis støtte har økt blant befolkningen slik som krigen har utviklet seg.

Må si det også si at jeg også har tvilt litt om snikskytterne vi har sett i blant annet Egypt faktisk er diktatorens egne, da jeg egentlig ikke ser hvordan det skal hjelpe å bli kvitt demonstrasjonene, tror heller det vil øke misnøyen blant befolkningen. Men blir bare spekulasjoner.

NATO er de eneste som kan stoppe denne krigen, og jeg håper befolkningen i NATO landene vil bli mer kritisk til krigen.

Nå skal det sies, at jeg ikke har studert Libya noe nevneverdig da, men det er tragisk fordi de bruker maltrakterte mennesker på likhuset som propaganda.

Er jo samme metodene NATO brukte for å legitimere krigen da selvsagt.. Klaging og sutring over sivile ofre... bla..bla..

Like forkastelig det som alle løgnene..

Krig gir utelukkende masse ofre.

Gadaffi har nok ikke støtte i hele Libya vil jeg tro, men at han har støtte i deler av landet er nok riktig. Jeg er i mot hele krigen og synes det var en stor feil av oss å blande oss opp i det.

Er dessverre vanskelig å bekjempe propaganda med informasjon, særlig når propagandaen svartmaler informasjonen. Jeg synes det er bra at noen faktisk kan komme med beviser for de påståtte sivile ofrene.

En tragisk situasjon hele greia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...