Gå til innhold

Fått overført penger som ikke er mine..?

Tardface

Anbefalte innlegg

Hei.

Fant ikke noe annet sted å poste dette, så gjør det her..

I dag når jeg sjekket nettbanken, så hadde jeg fått overført 5000kr som kun var merket med "lønn" ikke hvem det var fra eller noe.. Dette er uten at jeg har levert noe timeliste til jobben min, og ferielønnen kommer ikke før om 2-3 uker.. Så jeg lurer rett og slett på om noen kan ha overført feil? Hva gjør jeg da? Kan jeg stikke å shoppe, eller må jeg regne med at det er gjort en feil og jeg må betale det tilbake?

Hilsen en plutselig mye rikere Tardface ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TS må nol betale tilbake hvis det er feilutbetaling fra en bedrift (som er mest sannsynlig siden det er merket som lønn)l.

de gangene jeg har fått feriepenger så har de alle blitt merket som lønn? (4 forskjellige arbeidsgivere der samtlige har vært større bedrifter og kommunal)

Lenke til kommentar

TS må nol betale tilbake hvis det er feilutbetaling fra en bedrift (som er mest sannsynlig siden det er merket som lønn)l.

de gangene jeg har fått feriepenger så har de alle blitt merket som lønn? (4 forskjellige arbeidsgivere der samtlige har vært større bedrifter og kommunal)

Det er korrekt. Overføringsmessig er feriepenger identisk med lønn og merkes som dette på mottakers konto.

Bedrifter overfører feriepenger som en lønnsliste.

TS hevder han ikke vet hva beløpet gjelder og lurer på om det bare er å bruke. Det mange her har forsøkt å få frem (ikke alle riktignok) er at er det en feiloverføring så må han ikke bruke pengene.

Lenke til kommentar

Sikker på dette? Vet at hvis banken gjør feil så må det betales tilbake, men vet også at hvis en privatperson gjør en feil så er det tough luck.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...