Tardface Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Hei. Fant ikke noe annet sted å poste dette, så gjør det her.. I dag når jeg sjekket nettbanken, så hadde jeg fått overført 5000kr som kun var merket med "lønn" ikke hvem det var fra eller noe.. Dette er uten at jeg har levert noe timeliste til jobben min, og ferielønnen kommer ikke før om 2-3 uker.. Så jeg lurer rett og slett på om noen kan ha overført feil? Hva gjør jeg da? Kan jeg stikke å shoppe, eller må jeg regne med at det er gjort en feil og jeg må betale det tilbake? Hilsen en plutselig mye rikere Tardface Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Hvis det er banken som har gjort feil: Du må betale tilbake Hvis det er privat: Du kan bruke det (Vet, idiotisk) Så mitt tips: Ta ut pengene, men ha de i en skuff et par uker. Endret 16. juni 2011 av Vizla Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Sjekk ut hvem det kom fra og snakk med dem. Ikke bruk dem før du vet at de er til deg. Lenke til kommentar
Tardface Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 feriepengene kommer ikke før om 2-3 uker.. Lenke til kommentar
treant Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 feriepengene kommer ikke før om 2-3 uker.. kommer an på selskapet og når lønningsdatoen er. Hos meg er lønningsdatoen 7. Jeg har ikke jobbet der siden februar og fikk feriepengene min 7.juni. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Kontakt arbeidsgjevar og spør om det har skjedd ein feil. Om du ser kontonummeret kan du sjekke opp mot det. Brukar du pengane og det viser seg å være ein feil kan du risikere å måtte betale tilbake. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 TS må nol betale tilbake hvis det er feilutbetaling fra en bedrift (som er mest sannsynlig siden det er merket som lønn)l. Lenke til kommentar
treant Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 TS må nol betale tilbake hvis det er feilutbetaling fra en bedrift (som er mest sannsynlig siden det er merket som lønn)l. de gangene jeg har fått feriepenger så har de alle blitt merket som lønn? (4 forskjellige arbeidsgivere der samtlige har vært større bedrifter og kommunal) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 TS må nol betale tilbake hvis det er feilutbetaling fra en bedrift (som er mest sannsynlig siden det er merket som lønn)l. de gangene jeg har fått feriepenger så har de alle blitt merket som lønn? (4 forskjellige arbeidsgivere der samtlige har vært større bedrifter og kommunal) Det er korrekt. Overføringsmessig er feriepenger identisk med lønn og merkes som dette på mottakers konto. Bedrifter overfører feriepenger som en lønnsliste. TS hevder han ikke vet hva beløpet gjelder og lurer på om det bare er å bruke. Det mange her har forsøkt å få frem (ikke alle riktignok) er at er det en feiloverføring så må han ikke bruke pengene. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 TS må nol betale tilbake hvis det er feilutbetaling fra en bedrift (som er mest sannsynlig siden det er merket som lønn)l. Sikker på dette? Vet at hvis banken gjør feil så må det betales tilbake, men vet også at hvis en privatperson gjør en feil så er det tough luck. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå