bork87 Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Canon 400d havna i havet. Jeg hadde trygghetsforsikring og leverte det inn. Jeg ble nettopp oppringt av elkjoep kundesenter som ville sende meg 1100d som erstatning. Maa jeg bare godta det eller kan jeg forlange ett kamera i xxxd klassen? 550d? 600d? Har 1100d like mange manuelle instillinger som 400d? Jeg betalte 5000kr for 400d og foeler jeg faar en kjip erstatning.. Hva tror dere? Endret 16. juni 2011 av bork87 Lenke til kommentar
egilh Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Høres jo litt merkelig ut synes jeg, men jeg kan ikke reglene rundt dette 100%. Det er vel flere faktorer som er utløsende for hva de ønsker å gi som erstatning, men mitt utgangspunkt er: Varen skal erstattes med tilsvarende eller bedre produkt. Da 1100D er i klassen under ville jeg ikke uten videre godtatt det som erstatning, da det er nettopp det, i en lavere klasse. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Det fantes ikke noe under 400D da den kom - 1000D kom først etter at 450D var lansert. Du kunne kanskje argumentere med at etterfølgerne til 400D var 450D, 500D, 550D og nyeste 600D, mens 1000D og 1100D er en linje lavere spekket, og si at du derfor burde få en 550D, ettersom både 550D og 600D er i handelen. Det ville vært en fin erstatning. Lenke til kommentar
se# Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) 1100D er et hakk under 400D på byggekvalitet og seriebilder, til gjengjeld får du LiveView, video og muligens litt bedre LCD-skjerm. Prisnivået har falt en del siden 400D kom og jeg synes ikke 1100D er helt urimelig, men heller ikke en fullgod erstatning på alle områder. 450D eller 500D hadde vært OK alternativ, men ser ut som de er helt borte fra markedet nå. 550D er et relativt kraftig hopp opp fra 400D, men hvis garantien forsikringen virkelig skal gi deg et like bra kamera er det dit du må i dag. Jeg ville argumetert for 550D, men ville nok vært villig til å gi et lite mellomlegg hvis forhandlingene står fast. Edit: Brukte 400D CF-kort? I så fall må du også erstatte minnekort, men det er ingen stor kostnad i dag. Edit2: Her slurvet jeg litt med ordene, rettet garanti til forsikring, se neste innlegg Endret 16. juni 2011 av se# 2 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Siste innlegg snakker om garanti. Her gjelder det forsikring. TS har ikke nevnt hvor gammelt kameraet er - men forsikringsmessig blir det normalt justert for alder. Hvilken dekningsgrad han har må han se i vilkårene for forsikringen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) TS har kjøpt en forsikring med kamerakjøpet tilbydd av Elkjøp og den skal dekke skader som skjer i løpe av fire år uansett, og TS har krav på et tilsvarende produkt eller et bedre, så jeg ville ikke gått med på og bli avspist med et 1100D. Du får be Elkjøp om og ta dette opp med deres forsikringselskapet sin representant, så de får fikset opp i dette, hvis ikke kan du gå til forbrukerrådet. I fjor hadde vi en tilsvarende sak her på forumet angående en som ødela et Canon 30D, JapanPhoto ville erstatte det med et 500D men kunden aksepterte det ikke og fikk tilslutt et 50D vederlagsfritt. Klippet ut av trygghetsavtalen til Elkjøp. Ingen verdiavskrivning, du får alltid et tilsvarende eller bedre produkt Endret 16. juni 2011 av Nautica Lenke til kommentar
bork87 Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Jippii!!! Da ringte de igjen og ville sende meg 1100d. Jeg sa jeg hadde forhoert meg paa ett fotoforum paa nettet og at alle svarene mente jeg burde faatt 550d. Da mistet han litt ilden i stemmen og sa til slutt at han ikke hadde autoritet til aa endre avgjoerelsen og at eneste mulighet var aa ringe forsikringsselskapet de bruker (moderna) Da gjoer jeg det sa jeg... 10 minutter senere ringer han meg opp igjen: "Hei igjen ja! Du! Jeg har gode nyheter! Naa har jeg nettop snakket litt med en kollega her, og vi sender deg ett 550d vi, saa slipper du aa ringe forsikringsselskapet. Er det greit for deg eller?" ..Hehe god service, til slutt.. Takk for svar og slagkraft folkens! Endret 21. juni 2011 av bork87 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Gratulerer! Tror du blir storfornøyd med det nye huset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå