Gå til innhold

[Løst] Filen for stor ved overføring av fil på over 4Gb

Anbefalte innlegg

Hei! Når jeg skulle overføre en video som tar 4,37 gb på mitt micro sd kort (32Gb) Får jeg opp en feilmelding at filen er for stor for målfilsystemet? hva er betyr dette?...Har jo nokk av plass...

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Når jeg skulle overføre en video som tar 4,37 gb på mitt micro sd kort (32Gb) Får jeg opp en feilmelding at filen er for stor for målfilsystemet? hva er betyr dette?...Har jo nokk av plass...

Hva slags filsystem er det på SD kortet? Hva slags filsystem er det på disken du prøver å overføre til?

Lenke til kommentar

Selve prosessen med å reformatere kortet til et filsystem som støtter filer over 4 GB er uproblematisk, men som sagt er det usikkert om mobilen din vil være i stand til å lese dette nye filsystemet. Du må nesten sjekke med leverandøren av telefonen din hvilke filsystemer den støtter. Eller lese brukermanualen, selv om jeg tviler på at det står der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke forskjellig fra kort til kort. Det er filsystemet som setter grensen. Og derpå din mobiltelefon som setter grense mht hvilke filsystem du kan benytte.

NTFS takler større filer - men det er ikke sikker din mobiltelefon takler dette filsystemet.

Du kan lese mer om dette i subforumet for Lagringsmedier.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...