Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor fort kan BMW 320i gå?

Anbefalte innlegg

Hei. skal kjøpe ny bil snart. skal være en bmw 320i. Den jeg ser på har 118 hk. Hvor fort kan jeg få denne og hvor bra er akselerasjonen. er ganske ny på dette, så jeg lurer på hva jeg kan kjøpe for å få bedre aks og høy toppfart. takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. skal kjøpe ny bil snart. skal være en bmw 320i. Den jeg ser på har 118 hk. Hvor fort kan jeg få denne og hvor bra er akselerasjonen. er ganske ny på dette, så jeg lurer på hva jeg kan kjøpe for å få bedre aks og høy toppfart. takk :)

Siden du som du sier er "ganske ny på dette" (no shit) så tror jeg du skal vente litt med å teste ut toppfarten på bilen din. Du kommer bare til å skade deg selv.

Lenke til kommentar

320i med 118 hester går ikkje fort, vil du ha bedre aks burde du slipe ventilene, skifte kammen, skifte råder, girkasse, bore ut foringene, sette i større stempel og gjøre det andre gjør når dem bygger om en bil.

Oisann, da snakker vi visst om 170.000kr, vertfall det vi brukte på en volvo vi bygde om en R6 motor.

BMW 320i er bilen som går mer en fort nok for vanlig bruk, at du kan få den i 200 under riktige forhold er det vell ingne tvil om, men kjøp med 150 hester då i såtilfelle, det er ingen fartsmaskiner, men holder i massevis til at lappen ryker mer en fort nok i 80 sona.

Lenke til kommentar

For å svare litt mere saklig, så kan du kjøre i 100km/t med den bilen her i landet, som med alle andre biler. Skal du kjøre fortere enn det, så må du på bane, og da kjøper du deg selvfølgelig noe som er mere egnet for å kjøre på bane med.

Hvor fort en bmw med 118hk i teorien KAN kjøre, er helt uvesentlig, og siden du spør om dette så burde du kanskje ha fartsperre på 100km/t i din bil

• Liker 2
Lenke til kommentar

høyere toppfart trenger du ikke.

Når det gjelder hastighet såt vel dette i brukermanualen. jeg hadde en 520 alpina med 150 hk og rekkesekser, den stod den toppfart på 221 kmt i boka. det meste jeg fikk med den var 192 kmt på bane.

Lenke til kommentar

Skal du ha høy aks bør du gå for en bil med turbo, har selv 2 biler nå, en Mercedes c180(96mod) med 120hk som har ganske grei aks, dog Mondeoen(08 mod) med 140 turbodiesel hester er i en helt egen klasse i forhold.

Dog til vanlig kjøring så er det hipp som happ fra den ene til den andre bilen.

Lenke til kommentar

Skulle ha vært sperre på 90-100 hester på de som nylig har fått førerkortet, samt en prøveperiode på 3-5år før man får lov til å kjøre en bil med større motor, da tror jeg nok mange dødsulykker kunne ha vært ungått.

Tror nok du er litt for kjapp med å dra en direkte sammenligning mellom effekt og ulykker. Mange ungdommer kjører som tullinger, uavhengig av hestekrefter. Skal nok fint la seg gjøre å stryke med i en slapp 316i også... Oppnår jo stort sett samme hastighetene som en sterkere bil, det tar bare litt lenger tid.

Klart, 18 år og 300 hester er ingen god kombinasjon (ikke nødvendigvis). Men om bilen har 90 eller 140 hester, tror jeg har lite å si.

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Dersom du ønsker å vite toppfarten, må du spesifisere hvilken årsmodell det er snakk om. For at bilen din skal gå nevneverdig bedre, trenger du pustehjelp i form av turbo eller kompressor.

Sjekket finn, og der hadde ALLE 170HK

Feil. Du får 320i med 170 hester, 150 hester, 129 hester, og så videre. Det kommer an på hvilket karosseri man velger.

Eneste 320i med 170 hester, er E46 med M54B22 og E90 med N46B20

Lenke til kommentar

Skulle ha vært sperre på 90-100 hester på de som nylig har fått førerkortet, samt en prøveperiode på 3-5år før man får lov til å kjøre en bil med større motor, da tror jeg nok mange dødsulykker kunne ha vært ungått.

Tror nok du er litt for kjapp med å dra en direkte sammenligning mellom effekt og ulykker. Mange ungdommer kjører som tullinger, uavhengig av hestekrefter. Skal nok fint la seg gjøre å stryke med i en slapp 316i også... Oppnår jo stort sett samme hastighetene som en sterkere bil, det tar bare litt lenger tid.

Klart, 18 år og 300 hester er ingen god kombinasjon (ikke nødvendigvis). Men om bilen har 90 eller 140 hester, tror jeg har lite å si.

Mulig jeg er litt "ekstrem" i meningen, så forstår nok at folk reagerer på det... dog det å lære seg å kjøre bil tar tid, greit nok at man kan gire og snu på rattet, dog så er det så mye enklere å havne i en ulykke med en bil som har høy effekt.

Forbikjøringer feks er jo myyyye artigere i en "rask" bil.

Syns det er trist å se så mange unge mennesker dø i trafikken, er ikke ute etter å ødelegge "morroa" til folk, men har heller ikke lyst til å møte en fartsglad 18åring med 200 hester under panseret.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Da antar jeg at det er en 320i med 150 hestekrefter det er snakk om. Karosseriet er enten E46 eller E36. Motoren flytter bilen fra null til hundre på litt under ti sekunder. Det er ikke noe fartsmonster, men motoren er svært kultivert. Lyden er halve opplevelsen.

Ønsker du en sprek bil, bør du gå for et større motoralternativ.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...