eirikgs Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Valg 1: Forkurs Trondheim + Automatiseringssteknikk Trondheim Valg 2: Automatiseringssteknikk Ålesund Valg 1= 4 år Valg 2= 3 år Jeg har fått inntrykk av at det er bedre å studere i Trondheim enn Ålesund pga miljø og opplevelser. Jeg vet ikke, men lærer men lærer man alt fra grunnen av på Høyskolene siden de tar inn de som ikke har fagbrev? Jeg har fagbrev som Telekommunikasjonsmontør. Denne krever fagbrev som automatiker, noe jeg ikke har : Automasjon v/Fagskolen I Sør Trøndelag Uten om disse finner jeg ikke flere alternativ for meg i Trondheim. Hvis du har tips om flere skoler, tips om hva som er lurer e.l. Alt tas imot med glede! Mvh Eirik Endret 16. juni 2011 av eirikgs Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg har gått automatiseringsteknikk i Ålesund. Det vil si, jeg gikk første året i 2005/2006. Jeg likte overhodet ikke undervisningsopplegget, men jeg var heller ikke klar for å studere - noe jeg har innsett i ettertid. Bakgrunnen min var elektrofag + forkurs. Trodde jeg skulle surfe gjennom alle elektrorelaterte fag siden jeg "kunne alt fra før". Dette viste seg selvsagt å være grundig feil og alt jeg hadde lært i løpet av 2 år ble forbigått i løpet av et par forelesninger. Ettersom Ålesund ikke var (er?) noe særlig til studentby og 90% i kullet mitt kom fra nærområdet og dermed hadde en fast omgangskrets, så ble det ikke så mye studentliv utenom. Dette førte jo til at man ikke fikk de flotte studiegruppene hvor kunnskapen yngler og alle blir bedre i alt. Dette handler jo også litt om egeninnsats - noe jeg overhodet ikke hadde på det feltet på den tiden. Det positive er jo at det definitivt ikke var vanskelig å få ståkarakter. Jeg fikk et stadig høyere fravær i løpet av skoleåret, og til muntlig eksamen i programmering (java, logaritmer og tull) satt jeg svar skyldig i omtrent alt de spurte om. Prosjektet jeg skulle fremlegge (bondesjakk) bestod av 9 fargede firkanter. OG det var det. Likevel så fikk jeg en sabla ufortjent E. Nå har jeg noen ekstra år på bena, både med livserfaring og svært relatert yrkeserfaring og satser dermed på å starte på linjen elkraftteknikk i trondheim om et par måneder. Denne linjen er veldig lik studiet du vurderer. Vi får håpe det går bedre denne gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå