Gå til innhold

Hva blir kostnadene av å bruke Sports-Tracker på en Galaxy S2?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Galaxy S2 og straks kommer Sportstracker til denne. Hvordan blir prisene hvis jeg er ute en times tid med GPSen på?

Tidligere hadde jeg Nokia N8, og de opererer jo med gratis navigasjon, så da kunne jeg kjøre til Kina og tilbake om jeg ville -helt gratis!

Sports-Tracker bruker Google Maps når jeg er ute og løper. Trenger vel ikke kjøpe Navigon, TomTom eller lignende da?

Er nemlig ikke helt sikker på hvordan dette med betalings-GPS fungerer og håper noen kan hjelpe meg da jeg ikke tør bruke GPSen i tillfelle jeg får DEN DataTrafikk-regninga.

Irene.

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

Hvor mye penger du bruker på datanedlasting kommer helt an på hvor langt du løper i løpet av tiden, og hvor mange "map tiles" du må laste ned, og hvor mye det koster per MB hos operatøren din. Vanligvis er ikke "map tilene" så store, så det burde ikke koste deg så fryktelig mye. Men det finnes et alternativ i Google Maps som gjør deg i stand til å laste ned kartområder (riktig nok bare kart, og ikke satelittbilder eller annet), dette er et Labs alternativ med navnet "Precache map area".

For å aktivere "Precache map area" gå inn i Google Maps-appen, få opp hurtigmenyen, klikk more og labs. Finn deretter tillegget.

For å cache et område, hold fingeren i midten av området til det kommer opp ei boble, og klikk på den, velg deretter "Precache map area". Da laster den ned et område på 10 x 10 mil (kan være engelske miles, er ikke helt sikker). Noe jeg tror burde være nok til en treningsøkt, og hvis ikke er det bare å precache noen andre områder også. Så da er det bare å bruke trenings-appen din på samme måte som ellers, men uten å bruke penger på å gå inn i nye områder. Hvis du vil være helt sikker på å få gratis kart, kan du precache via WiFi. Selve GPS funksjonaliteten betaler du ikke for.

Håper dette hjalp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...