Lenam Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Hei! Jeg kom opp i Historie i muntlig eksamen og trenger litt hjelp til å komme frem til en problemstilling og et fokus. Oppgaven min er "Internasjonale konflikter etter andre verdenskrig" og omfatter disse to læreplanmålene: - Undersøke to eller flere internasjonale konflikter etter 1945, og vurder konfliktene, sett fra ulike perspektiver - Undersøke bakgrunnen for en pågående konflikt, og drøfte reaksjoner i det internasjonale samfunnet Jeg kan velge å ta utgangspunkt i bare en av læreplanmålene eller bare en av de, men jeg vil selvfølgelig bli spurt ut fra begge. Tenker at det kanskje er lettest å fokusere på en av de i fremføringen min. Men jeg er fortsatt litt usikker. Har tenkt litt på den første og ta for meg cubakrisen som hovedfokus, se på hvordan USA og sovjet stiller seg i konflikten, bakgrunner og konsekvenser. Men tenker også at ved å velge det andre læreplanmålet kan jeg ta utgangspunkt i midtøsten og problemer der, hvor jeg kan få inn litt om den kalde krigen, i og med at det har foregått såpass lenge. Noen som har noen tanker eller forslag til meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå