Morgens Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg søkte, ingen treff på "radio" i subjektet under programvare. Hei, jeg liker godt og lytte til radio og lurer på om noen kan anbefale en god software for nettopp det. Nå bruker jeg primært Internet Explorer mot de forskjellige stasjonene, men vet jo at det er mulig med Windows Media Player. Men er det ikke noen enklere måte og gjøre dette på? Takk for hjelp! Lenke til kommentar
pietk75 Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Hei, jeg bruker snapfiles.com til å søke etter programvare, og her er oversikten på radio: http://www.snapfiles.com/Freeware/gmm/fwradio-tv_r.html Her har jeg klikket "sorter etter rating". Jeg bruker Radio? Sure!, og er fornøyd. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 Takk for tipset. Jeg har lastet den ned og etter et par timers bruk fungerer den bra, fant NRK og mye annet. Liten og lett og gjør akkurat det den skal. Har ikke helt funnet ut hvordan jeg får vite hvem som spilles, nå er det bare NRK P1 Rogaland som vises, men finner nok utav det. Igjen, takk for tipset. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Bruker Screamer Radio http://www.screamer-radio.com/ Kan anbefale stasjonen Radio Paradise i samme slengen. http://www.radioparadise.com/index.php Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Hei igjen! Da har jeg testet begge disse to i flere dager og i utgangspunktet gjør de akkurat det samme. Med Radio Sure er det en "kjøpe" versjon tilgjengelig mens Screamer Radio er helt gratis med full funksjonalitet. Tar gjerne imot flere forslag - hvis ikke er jeg faktisk usikker på hva jeg velger. Heller mest mot Screamer Radio men kanskje jeg kjøper Radio Sure siden den faktisk har noe penere GUI. PS: Men nå ser jeg hurtigruta frem til nyhetene! Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Bruker helst WinAmp til nettradio. Man finner mye bra radio i ShoutCast-utvalget, og det er en rett fram og enkel måte å legge til sine egen "bokmerker", altså radioaddresser. I tillegg er jo dette en full mediaplayer, som kan spille film og musikk fra alle slags kilder. Den gratis "Light"-utgaven er mer en tilstrekkelig. winamp.com For NRK's kanaler, så kan man etter å ha installert WinAmp, gå hit, trykke på den kanalen og det formatet man ønsker, så vil det automatisk begynne å spille gjennom WinAmp (hvis man har satt denne til default mediaspiller, vel å merke). Så kan man enkelt høyreklikke på WinAmp'en, og velge "legg til som bokmerke". Vips, så har man kanalen blandt sine "bokmerker" (radiokanaler). Dette kan selvfølgelig gjøres med andre radiokanaler også. Endret 20. juni 2011 av thomit Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Radio: Raimaradio (Versjon 1.46 er siste freeware versjon) og radiosure. TV: jlc internet tv, revoluTV, og tvuplayer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå