Gå til innhold

Bare problemer med FotoVideo butikken

Anbefalte innlegg

Nå svare de meg ikke lenger på email.

Jeg har en defekt ryggsekk og må sende den inn. Men i mail sa han bare send den inn til oss. Jeg svarte og spurte om å få referansenr eller lignedne, sånn som ALLE webbutikker opererer med. jeg kan jo ikke bare sende inn i god tro....

Men neida, nå svarer de meg ikke. Jeg har purret, og purret etter å få svar, men får aldri. Har nå snart gått 2 mnd...

Noen andre som har hatt problemer med disse folka?

Jeg forventet mer proff behanding fra et så etablert butikk! Skal aldri handler mer hos de igjen, DET er nå sikkert!

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes bare løsninger ;)

Hvis du vinkler "problemstillingen" din - litt mer til en løsningsorientert versjon her på forumet - er det sikkert mange som kan hjelpe deg :)

1. Begynn med å legge ved en kopi av din faktura som bekrefter at du har kjøpt varen hos FotoVideo......

FotoVideo har en servicegrad av ypperste klasse!

(Mine uttalelser er kun basert på personlige erfaringer)

Lenke til kommentar

hehe litt morsomt hvordan folk "ser ned" på folk som snakker dårlig om foto video.

Men fint om du kan komme med litt mer utfyllende informasjon om hva som har skjedd. Ved første øyenkast virker det som en sutre mail.

Hva har du gjor, har du ringt dem, hvem har du snakket med etc etc...

Du er forresten den adnre jeg hører på kort tid som klager over fotovideo.

Så mulig de har fått inn noen nye der....

Lenke til kommentar

hehe litt morsomt hvordan folk "ser ned" på folk som snakker dårlig om foto video.

Det eneste som er morsomt her er hvordan du får innleggene våre til å si at vi ser ned på trådstarter. Dette har ikke noe med FotoVideo å gjøre, men at folk sutrer når de ikke har utforsket alle muligheter, som å f.eks. ringe istedenfor å sende epost.

Lenke til kommentar

Det eneste som er morsomt her er hvordan du får innleggene våre til å si at vi ser ned på trådstarter. Dette har ikke noe med FotoVideo å gjøre, men at folk sutrer når de ikke har utforsket alle muligheter, som å f.eks. ringe istedenfor å sende epost.

Var ikke rettet mot deg men synes de andre svarene går rett i forsvar posisjon for fotovideo. ikke misforstå meg jeg liker butikken.

Dessuten synes jeg OP bør utdype litt som jeg også nevnte.

hvis en bedrift ikke vil svarer på mail er det enten fordi kunen har oppført seg ufordragelig eller en glipp av noe slag.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal en ulykkelig kunde måtte utforske alle muligheter for å få et svar på en reklamasjon? Spar oss for sådant vås. Hvis butikken er seriøs så behandler han kunden deretter. Noe annet er uakseptabelt.

Fint at du advarer oss andre, ts !!!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal en ulykkelig kunde måtte utforske alle muligheter for å få et svar på en reklamasjon? Spar oss for sådant vås. Hvis butikken er seriøs så behandler han kunden deretter. Noe annet er uakseptabelt.

Hvis kunden er seriøs så ringer han hvis han ikke får svar per epost. Det er mye som kan gå galt med epost, både fra kundens og butikkens side.

Lenke til kommentar

Hvis kunden er seriøs så ringer han hvis han ikke får svar per epost. Det er mye som kan gå galt med epost, både fra kundens og butikkens side.

Når det sendes epost etter epost så lukter det !

Og hva er grunnen til at du sier at ts sutrer?

Lenke til kommentar

Inntil vi får mer informasjon fra trådstarter så er det usikkert hvem som lukter.

Vi vet for lite til fordele skyld. For alt vi vet kan epostene ha havnet i spamfilteret til trådstarter, og når han da så bestemt sier at han aldri mer skal handle der, uten å ha ringt (dette baserer jeg på det han oppgir), mener jeg han overdriver og til en viss grad sutrer.

Lenke til kommentar

Inntil vi får mer informasjon fra trådstarter så er det usikkert hvem som lukter.

Vi vet for lite til fordele skyld. For alt vi vet kan epostene ha havnet i spamfilteret til trådstarter, og når han da så bestemt sier at han aldri mer skal handle der, uten å ha ringt (dette baserer jeg på det han oppgir), mener jeg han overdriver og til en viss grad sutrer.

Man kan lure på hvor du tar det fra. Ts opplyser jo at de svarte i mail en gang. men du kommer trekkende med spamfilter....

Håper du innser hvor klønete dette høres ut?

Har du forresten hørt uttrykket " Kunden har alltid rett" ? Hvem fant opp det trur du? En kunde? :nei:

Lenke til kommentar

Så du mener en seriøs og veletablert bedrift som FotoVideo bevist ignorerer en kunde som skal returnere et produkt?

Har du forresten hørt uttrykket " Kunden har alltid rett" ? Hvem fant opp det trur du? En kunde? :nei:

Det er et fint uttrykk, men umulig å leve opp til.

Lenke til kommentar

Man kan lure på hvor du tar det fra. Ts opplyser jo at de svarte i mail en gang. men du kommer trekkende med spamfilter....

Det er nok ikke så klønete som du kanskje tror. Spamfiltre er noen slitsomme beist. Spamfiltre oppdateres jvenlig og finnes både hos TS såvel som hos FotoVideo.

Andre ting som kan ha skjedd, er at ettersom FV er kjøpt opp av Scandinavian Photo, så kan de ha byttet mailsystem underveis.

Men at TS burde ringe, når h*n ikke får svar på epost, det er jeg enig buirde være neste steg.

Lenke til kommentar

Er det serviceavdelingen du sliter med ([email protected])? Jeg slet med å få kontakt på mail med de for noen uker side, mange ubesvarte mailer. Mailet derfor butikken ([email protected]) og etterlyste svar. De fikk fortgang i ting.

Ellers hvis du har Facebook kan du kontakte de der, der svarte de ganske kjapt på en ting jeg lurte på en annen gang.

Ang. spam, bør bedrifter som dette sjekke spam-filteret jevnlig for å nettopp fange opp mailer som ikke er spam?

Lenke til kommentar

Ang. spam, bør bedrifter som dette sjekke spam-filteret jevnlig for å nettopp fange opp mailer som ikke er spam?

Afaik slettes mye av dette automatisk. Sjekket mitt eget spam filter nuh og der var det tomt. men det kommer vel an på hva slags mail program som brukes.

Når det gjelder mail er kan det som tidligere nevnt havnet i et spam filter, avhenger om hva slags mail han har men .com adresser har jeg opplevd har havet i spam på min private mail.

beste å gjøre hvis man ikke får svar på mail ifra en bedrift er å ringe dem eller oppsøke butikken. Så vidt jeg vet har fotovideo en del tilbud nå om dagen så det kan være hektisk i butikken og da prioriteres kundene i butikken.

Ingen unskyldning for å ikke svare på mail iløpet av to måneder men hvis OP/TS ikke har ringt burde han kanskkje gjort det før han tar av her inne.

Lenke til kommentar

Hvis du allerede har etablert en kontakt med fotovideo og fremlagt reklamasjonssaken og de ikke klarer å reparere varen innen 3 uker fra du har rettet en klage har du rett til en ny vare eller heving av kjøpet uansett om de har mottatt varen eller ikke.

Problemet er om du og fotovideo har blitt enig at det er en reklamasjonssak og at du har foretatt tiltak som fotovideo kan forvente du burde/skal gjøre, hvis ikke så er det vanskelig for dem og reparere varen.

Det at du ikke får tilsendt en reklamasjons-henvisning tror jeg ikke er nok for og heve et kjøp, da du har fått beskjed om å sende varen og at du selv kan formulere en returordre.

Kan også nevne at jeg også i en periode hadde problemer med og få svar på sendte mailer.

Lenke til kommentar

Hvis du allerede har etablert en kontakt med fotovideo og fremlagt reklamasjonssaken og de ikke klarer å reparere varen innen 3 uker fra du har rettet en klage har du rett til en ny vare eller heving av kjøpet uansett om de har mottatt varen eller ikke.

Nå er det vel 3-6uker tar jeg ikke helt feil. hadde vært en drøm om merke verksted klarte og opprettholde denne tiden til en hver tid. Sommer er også høysesong for reparasjoner.

I OP's tilfelle er det vel snakk om en ryggsekk, så ville vært fint å få høre hva som var feil på den og når den var kjøpt for å lettere informere om rettigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...