Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe motorolje på nett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Biltema er blitt carlube etter at statoil la ned fabrikken nordpå. Og det stemmer ikke at det er carlube heller.. Carlube produserer oljen etter de spec som biltema ønsker på sine oljer. Se også etter orginal spec, ikke bare minimumkrav som acea og api om du skal ha olje som er skikkelig god. hver spec har en hensikt. eks. drivstoffbesparende, snill med pakkninger osv.

Altså jo fler spec jo bedre er oljen. If you catch my drift ;) oljetorget har også orginal Statoil..

Lenke til kommentar

Da fikk jeg bekreftelse på at pakken er sendt. Vet man får Olje over alt, men må si at jeg tviler på at man får like billig olje overalt. Og oljen jeg kjøpte nå er dyrere i vanlig butikk. Spesielt når frakt er inkludert i prisen!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvem olje du tar utgangspunkt i når du sier at Biltema olje har bedre spesifikasjoner enn Agip, men jeg ble nyskjerrig og sjekket biltema 5w-30 mot en av Agip sine 5w-30 oljer på oljetorget. Forstår ikke helt hva du prater om der hvertfall. Men biltema er jo bare som alle andre oljer. De er hva det står skrevet i spesifikasjonene.

Biltema: Longlife, helsyntetisk motorolje 5W–30:

SPESIFIKASJONER:

ACEA A3/B4, ACEA C3. VW 504.00 og 507.00.

Agip Formula Future helsyntetisk longlife motorolje 5w-30:

SPESIFIKASJONER:

ACEA A3/B4 - ACEA C2/C3, MB 229.3/229.5/229.31/229.51, BMW LL (01/01 FE/04), VW/AUDI: 503.00/503.01/504.00/506.00/506.01/507.00, RENAULT C3-04

Hvem er best?

Lenke til kommentar

På en og samme 5w-30 olje?

Nå fant ejg denne også

Helsyntetisk motorolje 5W–30, Longlife

spesifikasjoner: BMW LLO4, MB229.51, GM DEXOS II, API SM/CF, ACEA C3 (Low SAPS/low ash).

3 oem spesifikasjoner :-D

Endret av erdnoss
Lenke til kommentar

På en og samme 5w-30 olje?

Nå fant jeg den igjen og det var den jeg så først. Det stemmer, den som heter 36-927, tror nesten jeg ville sett på selve etikken jeg. Katalogen er ikke oppdatert, men på nettet stemte det.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Hehe :) Men fler og fler velger vekk 0W-30 oljer forde de blir for tynne :) Da er det bedre med 5W-30 oljer, så slipper man å etterfylle hele tiden ;) triks :-D . Men på endel Volvoer krever de 0W-30 oljer med A5/B5 spec pga. garantier har jeg hørt.

Eller 20W-50 som er medisin for veteraner :-D

Har du prøvd 0W-40 på gamle biler? Funker det bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...