Konto brukes ikke Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Du er ikke realist, du er kyniker. Realisme er å ta ting for det de er, ikke for det de pleier å være. Se på tråd og du vil se at ting er som de er. Det er TS selv som fortsatt tenker på utroskapen og da tilliten som ble brutt - denne fikk seg igjen en knekk pga FB. Han selv bekrefter at dette sitter fortsatt igjen hos han. Jeg betviler at selv om han sier 'det er lagt bak han' nå, at det er det - han har bevist gjennom tråd at han ikke klarer å legge det bak seg og det å tro at han over natten endrer tankegang og klarer totalt å glemme tillitsbrudd er å drømme tror jeg. Jeg vil si at dette er realisme: Jeg vil vel ikke vinne storpremie i lotto selv om jeg tipper hver helg. (pleier å stemme, selv om det kan slå til) Edit: Og forresten. Du sier du er en realist? Da må du se saken fra alle sider. Det du gjør nå er å male alt sort basert på egne erfaringer. Det som gjaldt for dine ekser, gjelder nødvendigvis ikke for denne jenta! Jeg ser det fra begge sider. Du prøver vel det du også? Jeg har til gode å ha en dame som har vært utro mot meg og har vært over 20 år sammen med den jeg har nå - jeg har tilogmed skrevet her på siden at jeg ville ha godtatt utroskap i enkelte tilfeller. Jeg danner meg en mening utifra hva som er nevnt og ikke mer eller mindre - foruten det man vet og kjenner menneskets adferd. Skjønner ikke helt dette at en annens mening er 'feil' bare for at denne mener motsatt av endel andre. La nå meg ha denne meningen og du(dere) ha deres - det er vel ingen av oss som sitter med fasit - vi sier vel bare hva vi mener Endret 19. juni 2011 av kandasa Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Lottopremien er utenfor din kontroll, alt du kan gjøre er å påvirke oddsene fra null til omtrent null. Men livet og måten man takler det på kan man gjøre noe med. Det er ikke matematikk. Geir Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Lottopremien er utenfor din kontroll, alt du kan gjøre er å påvirke oddsene fra null til omtrent null. Men livet og måten man takler det på kan man gjøre noe med. Det er ikke matematikk. Du må skjønne at man ikke klarer å styre alt - ikke lotto, men heller ikke livet og da damen i dette tilfellet. Utroskapen var utenfor hans kontroll. Man kan snakke sammen osv for å prøve å gjøre tillit og samliv best mulig for å eliminere enkelte ting, men man har ingen garanti for noe. Man kan tippe mer for å øke sjansene. Skal man være realist, så skjønner man at man ikke har store sjansene til å vinne - ei heller styre om damen er utro.(lottomaskin bestemmer og kvinner selv bestemmer - utenfor din kontroll begge deler - du kan bare påvirke sjansene) Realisten vet at endel forhold har dårlig tillit og spillet som spilles i mange tilfeller. Endret 19. juni 2011 av kandasa Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hvis man har noe behov for å "styre" om damen er utro, så. Det pleier sjelden å være noe ideelt utgangspunkt for å unngå denslags. Geir Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hvis man har noe behov for å "styre" om damen er utro, så. Det pleier sjelden å være noe ideelt utgangspunkt for å unngå denslags. Realisten vet at han ikke kan styre hverken lotto eller utroskap. Man kan bare påvirke sjansene. Sørge for å verdsette damen osv - tippe mer f.eks. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Realisten vet at han ikke kan styre hverken lotto eller utroskap. Man kan bare påvirke sjansene. Sørge for å verdsette damen osv - tippe mer f.eks. Se da er vi enige. Geir Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 TS her. Ser jo at denne tråden lever i all sin kontrovers. Dette blir egentlig bare for dumt. Mennesker er ikke bare delt inn i to grupper, utro og ikke utro. Mennesker er like forskjellige på innsiden som på utsiden. Så å stemple noen slik som størsteparten her inne gjør syns jeg rett og slett blir litt for negativt og naivt. Dette er en jente jeg har kjent i over fem år, på både godt og vondt. Og de gode sidene overskygger lett de vonde! Vi kan alle gjøre feil her i livet, noen feil litt værre enn andre. Men det betyr ikke at det er feil som på død og liv må gjentas fordi "en gang utro, alltid utro". Det er så svart hvitt som det går ann å få det. Vi er to voksne mennesker, noe jeg mistenker at langt i fra flertallet her inne i tråden er. Vi har funnet en måte til å få forholdet til å fungere etter det vi har vært igjennom, med noen tilbakefall i form av minner og påminnelser til tider. Men dette blir prisen å betale for en liten stund når jeg velger å fortsette livet mitt med den jenta jeg vil leve livet med (inkludert de feil og mangler som måtte følge med, vi har dem alle - ikke prøv å si meg at noen er perfekte). Hun må også slite med dette her, gå rundt og vite hva hun har gjort mot meg, bli påminnet dette hver gang jeg føler det gnager for mye og bringer temaet inn på banen igjen. Men dett skjer i mindre og mindre grad. Var bare når jeg så profilen hans at sinnet i meg kom frem for fullt igjen. Dette er en jente som har slitt litt psykisk grunnet alvorlige hendelser tidligere i livet hennes(for å legge opp et lite forsvar for det som skjedde), og har hatt vansklige perioder i varierende grad. Da dette her skjedde var hun på den største nedturen hun har hatt så lenge jeg har kjent henne. Det er ingen unnskyldning, og jeg har heller aldri godtatt det som en unnskyldning. Men det er en forklaring på hennes handlinger. Hun har godtatt å gå til psykolog for min skyld (og hennes egen, og forholdet). Jeg vet at hun ser det som et nederlag og måtte gå til psykolog, så at hun vil gjøre det for meg beviser en del i mine øyner. Nå ble dette veldig langt. Men jeg blir så irritert av enkelte av holdningene til folk her inne. Verden er ikke svart/hvitt, består av KUN to sider etc. Det kan være tusen forskjellige grunner til et enkelt individs handlinger. Så egentlig burde jeg aldri lagd denne tråden for å høre meningene til folk som ikke kjenner verken oss eller saken. Å være hobbycoach/psykolog over internett har aldri fungert særlig bra. Greit alternativ til de som føler at slike tiltak/tilbud/forum/nettsider funker som en portal til å lette på tanker og de som liker å lese. Men jeg har sett både i denne tråden, og andre, at 90% av de som svarer er så vidt kommet utenfor dørstokken hjemme hos mamma, eller forsmådde mennesker som ikke klarer å heve seg over en sak og gå inn for en runde nummer to. Vi har det utrolig fint sammen, men som med nesten alle andre par i verden så har vi våre nedturer. Postet av anonym: 718ff38f1db863d0f555ac3462650a64 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Flott innlegg TS - Jeg vil dog påstå at det fins perfekte mennesker. Det som gjør de perfekte ER at de også kan feile, men at de retter dette opp. (verden hadde vært fattigere uten) Lykke til videre for dere begge - du høres ut som en flott type og utifra siste innlegg så høres det ut som du har gjort riktig valg med å fortsette! Endret 19. juni 2011 av kandasa 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 TS: Du spør, og vi svarer fra egen erfaring. Personlig har jeg ennå til gode å se at en utro jente går tilbake til å være trofast, selv om det kan virke slik. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Han spør ikke om utroskapen, men han spør om det at hun hadde fyren på facebook. Utroskapen har han tilgitt. Synes forresten du skal lese siste innlegget til TS, om ikke om igjen. Saken er ute av verden. Case closed. Postet av anonym: b3a138f00b8768b0dd5ff4e3295876a6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå