Gå til innhold

Hva er det med gudene?

Anbefalte innlegg

Hvorfor er alle gudene mystiske, sky, lunefulle og usynlige?

Hvorfor er ingen glade, humoristiske, omgjenglige og sosiale?

Hvis jeg var gud ville jeg ha samspilt mer med de jeg hadde skapt. Vært med dem, lekt med dem og lært dem det jeg kunne.

Jeg ville også gjort det jeg kunne for at de skulle hatt det så bra som mulig. Hindret naturkatastrofer, sluppet litt regn i tørkeområder osv.

Men slike guder finnes rett og slett ikke.

Neida, de holder seg skjult, kan ikke bevises, lar det være ondskap og nød og har et lunefult temperament. De er alle tibedningskåte, men likevel vil de ikke vise seg frem. De vil ha flest mulig tilhengere, men likevel vil de ikke at noen skal vite om dem, kun tro at de finnes.

Hmmmm.....Lurer på hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørsmålet har jeg stillt meg også... Isteden bruker disse gudene kronglete bøker og enda mer kronglete folk til å formidle seg selv... Tenk hvor mye lettere det hadde vært om de faktisk hadde formidlet seg direkte, uten disse fordummende mellom leddene...

Ingen hart sett en gud annet i sin egen fantasi. Den saken blir mer og mer åpenbar etterhvert som vi avdekker vår egen hjernes hemmeligheter... :)

"Valget må være fritt!", har vi jo fått proklamert her noen ganger av kristne som mener det er et valg å tro på en gud (og da seff på deres...), for det hadde de liksom ikke vært om gud(ene) hadde vist seg.... Som om det hadde behaget noen å tilbe den hevngjerrige, blodtørstige sjalu gamle yawhe liksom, eller noen av de andre gudene som krever tilbedelse der ute... I bunn og grunn er det jo samme faan hva du gjør her på jorden for den kristne guden sin del, for du slipper inn i himmelen bare du TILBER Yawhe og sønnen hans... Drit i hva du har gjort, så lenge du angrer (Les tilber) så slipper hvem som helst inn...

Lurer på hvordan det ville vært å sitte i himmelen og drukket kaffe med Hitler og alle de andre store masse morderne jeg.... For hva slags følelse ville det gitt en from kristen, som har et blødende sår på hvert kne etter all tilbedelsen og og er from som et lam og har aldri tømt seg i en kvinne (og resten av de kristne dydene som de verdsetter så høyt...) og så møter han de verste masse morderne som kanskje til og med har tatt livet av familie medlemmene hans.... Sååå koselig liksom... Lurer på om han hadde syntes gud var god da også jeg...

Lenke til kommentar

Nei, jeg sosialiserer meg ikke med gudene.

Hva med Venus, tilsvarende greske Afrodite, kjærlighetsgudinnen?

Dionysus, guden for vin, fyll og fest?

Thalia, gudinnen for komedie og poesi.

Joda, sikkert festlige de :)

Men likefullt sagnfigurer.

Lenke til kommentar

Gudene ble diktet opp fordi man ikke kunne forklare livet, universet og alt på en annen måte. I hine, hårde dager var nok livet mer alvorlig og krevende enn nå, så man diktet nok opp guder som passet til dette.

Det er bare så uendelig synd at religionen enda ikke har sluppet taket nå som man burde ha forstått at det er fundert på fantasier og tøv... :(

Lenke til kommentar

Hva er poenget ditt? De kan ikke bevises, derfor teller de ikke? Det er ingenting å diskutere dersom dette er forutsetningen.

Lenke til kommentar

Hva er poenget ditt? De kan ikke bevises, derfor teller de ikke? Det er ingenting å diskutere dersom dette er forutsetningen.

Poenget mitt er at dagens guder ikke vil vise seg for menneskene, men likevel er veldig opptatt av hva vi gjør, tenker og tror.

De påvirker heller ikke livene til menneskene, utenom i noen veldig difuse tilfeller der de "helbreder" og hjelper noen få utvalgte.

Jeg synes dette er underlig. Hvorfor skal de være så mystiske?

Hvorfor ikke bare vise seg og få alle til å følge deres regler og meninger?

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at dagens guder ikke vil vise seg for menneskene, men likevel er veldig opptatt av hva vi gjør, tenker og tror.

De påvirker heller ikke livene til menneskene, utenom i noen veldig difuse tilfeller der de "helbreder" og hjelper noen få utvalgte.

Jeg synes dette er underlig. Hvorfor skal de være så mystiske?

Hvorfor ikke bare vise seg og få alle til å følge deres regler og meninger?

Noen få utvalgte? Majoriteten av verdens befolkning får hjelp av gudene, hvertfall sier mange det selv, eller de hevder det.

Ikke noen få utvalgte, det motsatte. Majoriteten. Noen få utvalgte sier at de ikke får hjelp fra gudene. Du er minoriteten.

Dessuten er det ikke sikkert gudene er veldig opptatt av hva vi gjør, tenker og tror. Hvis jeg var gud hadde jeg ikke brydd meg særlig.

Lenke til kommentar

Dessuten er det ikke sikkert gudene er veldig opptatt av hva vi gjør, tenker og tror. Hvis jeg var gud hadde jeg ikke brydd meg særlig.

Og hvorfor skulle de bry seg egentlig? De har jo noe slikt som 10 000 000 000 000 000 000 000 000 planeter å pusle med, så hvorfor bry seg med hva noen bittesmå skapninger på en bitte liten planet har på hodet eller viser ansiktet sitt eller har een penis opp i rumpa eller lignende trivielle ting?

Religion er vel i så måte bare et utslag av stormanns galskap egentlig, når en ser slikt på det....

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...