Gå til innhold

Hva er microsoft visual studio C++?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ser at jeg har fått noe kalt "Microsoft Visual Studio C++ service pack" for både 2005 og 2008, dette gjelder vista, men også w7 og xp maskin her i huset.

Det jeg lurer på da er, hva i granskauen er dette?

Jeg har ikke innstallert noe som lyder navnet, er det noe anna i windows som bruker dette, hva det nå enn er?

Er også litt merkelig at det ligger under viktig kategorien?

Jeg veit egentlig ikke hva dette visual studio programmet gjør heller, men det har vel noe med web/app utvikling å gjøre?

Hvis noen kunne svart meg på hva dette er og om det er noe poeng i/nødvendig å legge inn eller ikke så hadde det vært fint.

På forhånd takk for svar.

Mvh. meg0709

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjetter at du tenker på Microsoft Visual C++ Runtime Redistributable. Du får neppe Service Pack for Visual Studio med mindre du har det installert.

Visual Studio er et utviklingsverktøy laget av Microsoft for utvikling av programvare rettet primært mot Microsoft sine produkter, slik som Windows, Windows Phone og xbox 360.

Runtime pakkene er for å gi programvaren du installerer helt grunnleggende funksjoner som den var skrevet for. Dette kalles runtime fordi det er programkode som ikke er bygget inn i programmet, men kreves når programmet kjører for å fungere.

Kort fortalt er dette noe du absolutt er interessert i å ha installert.

Lenke til kommentar

Ja ok, men hvilke programmer er den til?

Eneste windows programmet jeg bruker er vel wmp sånn 1 gang hver 6 måned også windows live messenger, åja må ikke glemme at man av og til i sjeldne tilfeller må fyre opp IE for ett eller anna.

Men ja, det var vel slik redistributable pack som dere sier, men det stod nå service pack også, hehe.

For min del så ser denne updaten ut som søppel, men du sier jeg absolutt er interessert i å ha den, hvorfor er jeg det?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Du bruker ikke programmer på datan?

Visual studio er nok den mest populære programmet for å skrive programmer for windows plattformen, slik at du kan regne med at mange av programmene du har på din maskin er skrevet i visual studio. Men slike oppdateringer kan inneholde sikkerhetsfix osv, anbefaler på det sterkeste at du installerer oppdateringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...