Jo501 Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Er det noen som vet om en butikk som selger billige skalpeller og skalpell-blader? Jeg har sett på DealExtreme, men der er det kun enten sett med mange forskjellige blader (og kun ett av hver type), eller skalpeller de ikke selger ekstra blader til. Kan alltids kjøpe dette lokalt i Bergen også, men prisen er typisk som vanlig helt absurd. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Er det noen som vet om en butikk som selger billige skalpeller og skalpell-blader? Jeg har sett på DealExtreme, men der er det kun enten sett med mange forskjellige blader (og kun ett av hver type), eller skalpeller de ikke selger ekstra blader til. Kan alltids kjøpe dette lokalt i Bergen også, men prisen er typisk som vanlig helt absurd. Er det noen grunn til at du trenger akkurat skalpell? Skikkelige slike er som regel dyrt spesialutstyr. En slik en kan som regel gjøre samme nytten i de aller fleste tilfeller: http://images.google.com/search?tbm=isch&hl=en&source=hp&biw=1280&bih=678&q=X-Acto+knife&btnG=Search+Images&gbv=2&oq=X-Acto+knife&aq=f&aqi=g2&aql=&gs_sm=s&gs_upl=654l654l0l1l1l0l0l0l0l127l127l0.1l1 Disse burde du kunne finne enkelt på ebay eller lignende. vet ikek om de selges i norge. Dette er ihvertfall det amerikanske merket som er blitt så typisk at navnet assosieres med alle kniver i denne "stilen" EBAY: http://shop.ebay.com/i.html?_kw=x-acto%20knife&_ds=1&_fcid=154&_localstpos=&_stpos=&gbr=1 Eller en enda mer vanlig utgave: http://images.google.com/search?hl=en&biw=1280&bih=678&gbv=2&tbm=isch&sa=1&q=snap+off+knife&oq=snap+off+knife&aq=f&aqi=g1&aql=&gs_sm=e&gs_upl=16242l18197l0l14l12l0l5l5l0l173l854l2.5l7 Sistnevnte finner du ihvertfall garantert på clas ohlson, og disse er skarpe nok til alt jeg har gjort av presisjonsarbeid så langt. De er også veldig praktiske i at du kan knekke dem og få frem ett helt nytt skarpt blad - så du slipper å vedlikeholde dem eller ta til takke med et halvskarpt blad. Slike finner du kort sagt i alle butikker som selger enten verktøy eller krimskrams eller "arts&crafts" type varer. Ikke særlig vanskelig med andre ord. Utvilsomt også på ebay for et par dollar. Hvis du dog insisterer så finnes Skalpeller også på ebay ser jeg (langt ifra så dyrt som jeg trodde): http://business.shop.ebay.com/Healthcare-Lab-Life-Science-/11815/i.html?_nkw=scalpel&_catref=1&_ds=1&_fcid=154&_fln=1&_localstpos=&_stpos=&_trksid=p3286.c0.m282&gbr=1 -Stigma Endret 16. juni 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Johnny2000 Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg vet ikke hvor i Bergen du har vært å sett og om det er en helt spesiell type skalpell du skal ha, men har du prøvd apotek? Evt. spurt ei venninne som jobber på sykehus/sykehjem? Lenke til kommentar
Wallis Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg har kjøpt slike på apotek tidligere. De ser rart på deg når du spør, men de har dem. Wallis Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 jeg har også kjøpt det på apotek tidligere. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Litt rart at man skal bli sett rart på for å kjøpe skalpeller og medhørende blader. Dette brukes jo av veldig mange yrkesgrupper, deriblandt reklamebransjen... Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 prisen er typisk som vanlig helt absurd. Jeg vet ikke om jeg er enig i at 14,90 klassifiserer til betegnelsen "absurd".. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Litt rart at man skal bli sett rart på for å kjøpe skalpeller og medhørende blader. Dette brukes jo av veldig mange yrkesgrupper, deriblandt reklamebransjen... Kanskje man ikke blir sett så rart på hvis man handler i en butikk som selger variert kontorrekvisita, eller utstyr for (kunst-)maling, etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå