pietk75 Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Etter å ha brukt Firefox i fem år (!), så er tiden kommet for å si farvel. Firefox ble som en kjæreste som man gjør det slutt med...mange gode sider, men kjærligheten tok slutt. Hvorfor det tok slutt? Av den enkle grunn at Firefox ikke løser problemer, men kun ignorerer de - enten på grunn av de ikke har bedre kompetanse eller fordi de gir faen. For meg blir det likegyldig hvilken av de to som er sannheten - jeg kan ikke leve med det lenger. 1. Firefox har i flere år blitt gjort oppmerksom på at den fryser under bruk, og at den deretter kun reagerer på musebevegelser. En omstart av FF må til. Et velkjent problem som man skulle tro Firefox-folkene tok ta i (dere kan google dette). Neida, denne feilen lever i beste (eehh....verste) velgående. De makter rett og slett ikke å løse den. 2. Plutselig oppdager jeg at Chrome har akkurat de samme utvidlene og add-ons som FF (jeg prøvde den i tidlig versjon, men ble ikke fristet). Valget er enkelt. Chrome på meg fremover. Jeg er ikke så pretensiøs at jeg tror mitt valg vil felle tårer hos folkene i Mozilla, men jeg er bare overrasket over at en så enkel feil ikke lar seg løse. Synd. Det var faktisk ekte kjærlighet fra min side. Jeg elsket FF, men feilene og den manglende viljen/kompetansen til å rette på feilene ble for irriterende. Farvel. Endret 15. juni 2011 av pietk75 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Det som er litt synd med Chrome er jo at nettleseren også har sine små feil... Ellers så sitter jeg og skriver fra chrome sin nettleser selv, overgangen min fra FF ble hovesakelig pga kjapphet og responstid. Lenke til kommentar
propers404 Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Byttet også fra Firefox til Chrome. Kan ikke akuratt si jeg savner mye ved Firefox sin gjør at jeg vil bytte tilbake. Som sagt ovenfor har jo også Chrome sine små feil selvfølgelig. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Har vel også gjort bytte, men bruker fortsatt Firefox på jobben. Savner en ordentlig sidebar for bokmerker, ellers er jeg veldig fornøyd. Klarer å leve med det, siden jeg er såpass bedre fornøyd med Chrome. Jeg bruker Linux og jeg leste at Mozilla ikke bruker beste kompilatoren til Linux og derfor enda tregere enn i Windows. Og... http://www.idg.no/pcworld/article210986.ece ... har vi ikke hørt den før? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå