enden Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Har begynt å se på hjemmesiden min i andre nettlesere enn IE (endelig...), og oppdaget da at i opera og mozilla vil ikke tabellen min plassere seg helt øverst til venstre. Det blir litt luft mellom. Dette synes ikke så godt, siden det ligger et bakgrunnsbilde der som er posisjonert absolutt der. Men hent til høyre i tabellen har jeg en <iframe> og den borterste delen av headeren er bakrunnen på denne siden. Denne blir da liggende for langt nede i fohold til bakgrunnsdildet på hovedsiden (dere skjønner det når dere ser det) Anyway; hvordan sette en tabell HELT øverst til venstre? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 CSS. du lager en BODY { padding-left:0px; padding-top:0px; } Lenke til kommentar
designerus Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hva med leftmargin og topmargin? Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Padding hjalp ikke, men margin-left og margin-top hjalp. Opera er fortsatt like føkka, men jeg har igrunn miste mye av tilliten til opera. De proklamerer høyt og tydelig at de støtter alle standarder, men det viser seg at støtten er rimelig mangelfull her og der. Siden min følger ALLE standarder fra w3c, men opera føkker den opp... Lenke til kommentar
Decline Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Det er vel heller at du har litt spaghetti kode eller noe slikt lurt? Opera funker flott med mange avanserte sider, med mindre de er laget i Frontpage/Dreamweaver og har rar kode. Den går mer etter web standarden som går utenom IE... Altså den opprinnelige. Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Bruker notepad... Sjekk kodem min om du vil. Alt etter standard. Mozilla er enda mer etter standarder, og den viser siden min riktig. Opera nekter å skjule et textarea, og å plassere tabellen helt øverst til venstre. Ellers er jeg fornøyd Lenke til kommentar
Decline Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Om Mozilla viser den rett skal jo koden være rett... Kan ikke skjønne noe annet. Mulig Opera må ha en spesiell kode for at akkurat dette skal fungere.. men nå er ikke jeg akkurat noen html guru... Lenke til kommentar
yNx Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hva med leftmargin og topmargin? Da validerer ikke siden hvis jeg husker rett... Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Hva med leftmargin og topmargin? Da validerer ikke siden hvis jeg husker rett... ...men med padding vil ikke tabellen plassere seg riktig. Bedre at det ser riktig ut enn at den er validert, selv om pose og sekk er alfa og omega. Om Mozilla viser den rett skal jo koden være rett... Ikke sant - det var det jeg menteMulig Opera må ha en spesiell kode for at akkurat dette skal fungere.. Lukter jeg MS sin fremgansmåte her? (Vi gjør som vi vil). Standarder er til for å følges! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå