zeat Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) hei. jeg har da nå oppgradert pcen min med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622989 jeg satte alt inn, startet opp først med 3 harddisker koblet til med 3 gb/s sata(?) kabler til 3 gb/s sata(?) innganger. da fant jeg alle 3 harddiskene i bios, men når jeg prøvde å boote kom det feilmelding om at den ikke fant harddisken, så jeg tok ut alle bortsett fra den med w7 home premium 64 bit på og satte den inn i 6 gb/s sata porten, men fortsatt med 3 gb/s sata kabelen. når jeg da bootet så startet det og windows 7 logoen var "ferdig" med animasjonen og det stoppet, og etter 10-15 sekunder kommer det bluescreen, men den forsvinner føre man rekker å se en eneste bokstav og pcen starter på nytt. også når jeg starter pcen kommer det beskjed "didnt find any drive" tror jeg det var (er ikke ved den pcen nå). jeg har også prøv windows reperasjon og gjennom den tatt recover fra et tidligere punkt og andre reperasjoner som den har gjort av seg selv. ingen effekt selv om jeg gjorde det 3-4 ganger. jeg prøvde også å starte i sikker modus, men det kommer også en lik bluescreen under loadinga, jeg gjorde bare dette en gang, men jeg mener at den stoppet opp på noe med "DRIVER" en liten stund og så den bluescreenen. så jeg mistenker kanskje noen hovedkort driver feil, men er ikke sikker i det hele tatt. har ikke testet med bare en brikke RAM enda siden det begynner å bli seint nå. imorgen kan jeg også prøve å koble til den harddisken som en ekstern harddisk til min bærbare og prøve å få tak i loggen til bluescreen hvis den har rukket å lage den. jeg håper at dere forstår hva jeg mener og håper på raskt svar, siden jeg ikke kan bruke det gamle i mellomtiden, pga av at nettverkskortet i den er ødelagt :/ takker på forhånd for svar EDIT: er det forresten vanlig at den i7 2600k ligger på rundt 65 grader i bios med stock kjøler? har bestilt ny, men kommer ikke før om to uker Endret 15. juni 2011 av zeat Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Du kan ikke boote fra den gamle windows innstallasjonen da den ikke har drivere og andre viktige filer tilpasset den nye hardwaren. Du må innstallere windows fra scratch. Lenke til kommentar
zeat Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 jaha ja det kan forklare , men hvordan blir dette gjort når pcen originalt kommer fra kompletts jule pc sak så man ikke får med w7 cden? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Da fulgte det vel med en OEM-lisens av Windows som er bundet til hovedkortet, noe du burde tenkt på før du oppgraderte. Du kan jo alltids kontakte Microsoft og forklare problemstillingen. Har hørt at de i enkelte tilfeller har vært behjelpelige med å overføre lisenser i slike saker. Endret 15. juni 2011 av Komakino Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) OEM lisensen kan fornyes ved bytte av defekt hovedkort. Jeg tror ikke at de fornyer den ved oppgradering, men det skader vel ikke å spørre. Hvis det ikke lar seg gjøre så må du kjøpe en ny pakke med Win 7. Jeg vil da anbefale å kjøpe fullversjonen som kan benyttes ved oppgradering eller bytte til ny maskin, noe OEM versjonen som sagt egentlig ikke kan gjøre. Endret 15. juni 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
zeat Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) i see, vel oppgradering av hovedkortet var noe jeg måtte for å få pcen på beina igjen, så ser ut som jeg må bruke litt mer enn planlagt på en cd med flere lisenser til neste gang jeg oppgraderer ^^ jaja, blir vel linux i noen dager, så satser vi på ultimate versjonen for remote desktop ^^ takker for alle svar, og takker for at de var så kjappe, til og med midt på natta EDIT: ( kanskje, får sjekke litt O.o) Endret 15. juni 2011 av zeat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå