Ayabara Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Har kjøpt meg en NAS fra Synology som jeg konfigurerte i går. Etterpå flyttet jeg over noen filmer og tv-serier, og stusset over den labre hastigheten. Jeg har en MacBook Pro, og mappene deles via AFP. Koblet jeg Macen trådløst til DIR 655 fikk jeg 6MB/s, mens jeg fikk svimlende 8MB/s hvis jeg brukte tråd. Resource Monitor på DS411j rapporterte om 20% cpu og 40% minneforbruk. Mistenker vel kanskje at dette har noe med D-Linken å gjøre, men har ingen anelse om hva jeg kan skru på. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Hvis du skal ha noen sjanse til å komme nær hastighetene som de seriøse testerne klarer så må du kjøre gigabit ethernet over hele fjøla med jumbo frames enablet, og det betyr at alle enheter involvert på ruta mellom maskin og nas må støtte dette. 10/100mbit vil vel havne rundt 10mbit som maks. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Uhm, prøv å skru av QoS på Dir-655. Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 Alle mine duppeditter er gigabit ethernet. Har prøvd å slå av QoS uten at det hjalp. Brukte kabelen som fulgte med NAS'en, og satser på at den er Cat6 eller Cat7. Har litt lyst til å kjøpe ny ruter, men er jo ikke akkurat sikker på at det er den som har skylda... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå